Arra készül a német 9ff, hogy elkészítse a világ leggyorsabb autóját. Céljuk, hogy autójuk gyorsabban száguldjon a Bugatti Veyronnál, amely 407 km/órás tempóra képes. A név nem véletlen, hiszen a 9ff Porschék tuningolására szakosodott. Így jelenlegi modelljük is sok elemet használ a 911-esből.

Ennek ellenére egy teljesen önálló sportkocsiról van szó. A német gyártó legkönnyebb 911 GT3 modelljét 30 centivel megnyújtották hátul, miközben 12 centivel alacsonyabbra faragták. A nagy mennyiségben használt karbonnak és kevlárnak köszönhetően a sportkocsi csupán 1326 kilogramm. Az átalakítások után a GT9 néven futó gép már nem farmotoros, hanem a jobb stabilitást adó középmotoros elrendezéssel bír.

De micsoda motor az! Az eredeti Porsche boxer hengerűrtartalmát megnövelve 4,2 literig jutottak, mialatt megtartották a duplaturbós kialakítást, titán hajtókarokat és kovácsolt dugattyúkat vetettek be. Ennek nyomán elképesztő 987 lóerő, illetve 964 newtonméteres nyomaték indul a hátsó kerekek felé.

30 centivel megnyújtották

30 centivel megnyújtották

30 centivel megnyújtották


Jan Fatthauer a 9ff vezetője és tesztpilótája szerint a GT9 409 km/órás sebességre lesz képes, amivel lenyomják a Bugattit. 2004-ben már próbálkoztak egy V400-ra keresztelt autóval Nardóban, akkor 387,9 km/óráig jutottak. Akkor 840 lóerős motorjuk volt, meglátjuk most mire mennek.

Jó hír a szupergazdagoknak, hogy 20 darabot piacra is dobnak majd a szuperautóból.  

Persze nem ők az egyetlenek, akik a Bugattira pályáznak, a Köenigsegg, a Saleen és az SSC (ők már jobbak is) is a leggyorsabb akar lenni, nem is beszélve az Alzen Motorsport autójára, ami szinte megegyezik a GT9-cel.