
Bár jóval több buszsáv létesült az elmúlt években, és jelentősen javult a villamosközlekedés színvonala, s egyre több gyalogos- és csillapított forgalmú zóna alakult, illetve a városvezetés “aktív” volt a rekonstrukciók és útfelújítások terén, ám a szakértők megállapítják, hogy a kötött pályás és közúthálózati tervjavaslatok időarányosan is csak részben teljesültek.
A tematika összeállítói szerint a közforgalmú közlekedést kell kiemelten kezelni és előnyben részesíteni, a szakmai érvek mellett, azért is, mert az Európai Unió erre ad támogatást. Viszont egyensúlyt kell teremteni a tömeg- és az egyéni közlekedés között. Utóbbit útdíjfizetéssel vagy a jelenleginél jobb parkolásszabályozással lehet megfelelő keretek közé szorítani.
Mint a tematika rávilágít, a 90 százalékban kielégítetlen parkolási igény rendezéséhez meg kell teremteni a finanszírozási feltételeket, és be kell indítani egy nagyarányú parkolásfejlesztési programot. Nem maradna el az úthálózat fejlesztése sem Budapesten, amit rövidebb hosszabb alagutak építésével érnének el a szakértők.
Az előzetes szerint további kerékpárutakra és egy városi-elővárosi vasúthálózat kialakítására is szükség lenne. A korábbi fejlesztési tervhez hasonlóan a mostani szakértők is bevonnák a Dunát a közlekedésbe, gyorshajó-hálózatot alakítanának ki.
Forrás: Népszabadság