Mintegy 2,7 milliárd forintos beruházás után mostantól hazánkban készülnek az Audi RS6 egyes elemei is. Az Audi Hungaria Motor Kft. gyártja az új Audi A3 Cabriolet-t és a TT Coupé és Roadster modelleket, de rengeteg motor is készül Győrben.

A karosszéria-elemek egy részét, például az oldalfalakat, ajtókat, és csomagtér-tetőket acélból préselik és vágják ki egy 3D-s lézerberendezéssel az Audi RS6 modellek számára, melyeket aztán speciális technológiával illesztenek össze.

2008 áprilisától kerül forgalomba az RS6, melynek orrába 5,2 literes V10-es motor került, amihez két turbót is kapcsoltak. Az 580 lóerős blokk a négykerék-hajtással karöltve 4,6 másodperc alatt katapultálja 100 km/órára az autót. A modell végsebessége 250 km/óra.

580 lóerővel

580 lóerővel

580 lóerővel


Nem csak karosszéria-elemeket, hanem az ezek gyártásához szükséges berendezéseket is a győri szerszámgyárban tervezik és szerelik össze. Az Audi Hungaria 2005-ben nyitotta meg szerszámgyárát, ahol kis szériában készítenek karosszéria-elemeket az Audi R8, RS4, S6 és RS6 modellek számára. A szerszámgyárban jelenleg 310 fizikai munkatárs, és 50 mérnök és konstruktőr dolgozik.

A sajtóanyag legérdekesebb része azonban az, ahol elárulják, hogy az alkatrészek az Audi RS6 Avant és limuzin modellek számára készülnek. Eddig ugyanis hivatalosan csak a kombi kivitelt ismerhettük meg, a lépcsőshátúról még nem beszéltek. Most már biztos, hogy az is lesz.