Az után, hogy szeptemberben a Frankfurti Autószalonon bemutatkozott a megújult Ford Focus ötajtós változata, várható volt, hogy a modellcsalád többi tagját is átfésülik. Megérkezett a kombi és a sportváltozat átalakított kivitele, amit hamarosan követ majd a felfrissült kupé-kabrió is.
 
Mind az ST, mind a Wagon esetében azonos változtatásokat találunk. A Mondeónál bevezetett Kinetic Design jegyeit alkalmazták, így bár az autók formailag változatlanok, teljesen új arcukat mutatják. Lecserélték az első, illetve

Készül duplakuplungos váltóval is

Készül duplakuplungos váltóval is

Készül duplakuplungos váltóval is


a hátsó lámpákat és lökhárítókat, de új a hűtőmaszk is. Belül finomabb anyagok és átdolgozott ülések, műszerfal és középkonzol fogadja az utazót. Újdonságként kétzónás légkondicionáló, USB és 230 voltos csatlakozó kerül a Focusba, amely gombbal indul majd.

Ahogy eddig is, úgy a jövőben sem csak három-, de ötajtós karosszériával is megrendelhető a Focus ST, amelyben továbbra is a Volvótól örökölt 2,5-es turbómotor szerepel. A 225 lovas vas 6,5 másodperc alatt gyorsítja az elsőkerék-hajtású járművet. Az autó forgalmazása jövő év első felében indul.

Maradt 225 lóerős a motor

Maradt 225 lóerős a motor

Maradt 225 lóerős a motor


Ennél hamarabb, már az idei év végétől kapható lesz a megújult Wagon. Ennek érdekessége, hogy a ferdehátúhoz hasonlóan szintén készül belőle környezetbarát ECOnetic kivitel is. A részecskeszűrős 1,6 TDCI motorral csupán 4,3 litert fogyaszt, de a modellhez különleges karosszéria is tartozik, így kilométerenként csak 115 gramm szén-dioxid hagyja el a kipufogót.

Új duplakuplungos váltó is szerepel a kínálatban, a Ford PowerShift elsőként a 110 és 136 lóerős dízelmotorokkal kapható majd.