A Volvo továbbfejleszti autóiban a vezetésbiztonsági rendszereket. Ütközésriasztó, sebességtartó, automata fék, biztonsági öv lassan nem is kell.

Ütközésriasztó, automata fék

A Volvó új ütközésriasztót épít autóiba. Az új “Collision Warning with Auto Brake” rendszer a korábbi megoldástól két ponton különbözik: az érzékelés magasabb minőségében és az aktívabb balesetelkerülésben.

Az új CWAB a korábbival szemben nem csak radarral, hanem kamerával is pásztázza az utat, így az ütközési helyzeteket nagyobb eséllyel szűri ki. A kamera alkalmazásával főképp az álló tárgyak felismerése javul jelentősen és a hamis riasztások aránya csökkent. A veszély érzékelésekor az CWAB rendszer figyelmezteti a vezetőt és előkészíti a fékeket, ha pedig a sofőr nem reagál időben vagy kellő erővel, az autó magától fékez, hogy a lehető legkisebbre csökkentse a becsapódást.

Sebességtartó

A ráfutásos eseteket el lehet kerülni

A ráfutásos eseteket el lehet kerülni

A ráfutásos eseteket el lehet kerülni


Az Adaptive Cruise Control (ACC – alkalmazkodó sebességtartó) rendszer használata közben a vezető előre beállíthat egy 30 és 200 km/óra közötti sebességet és öt fokozaton 1 és 2,6 másodperc közti követési távolságot, ezután pedig hátra is dőlhet, az autó orrában folyamatosan működő radar a beállítások figyelembevételével követi az elöl haladót állandóan a megfelelő szinten tartva a sebességet.

Ha nem akarjuk az egészet az autóra bízni, a Volvo ezt is lehetővé teszi. A Distance Alert (DA – távolsági riasztó) használatával az ACC kikapcsol és csak az előre beállított távolság csökkenése esetén jelez, de a cselekvést a vezetőre hagyja.

“Ébresztő” és sávelhagyás-riasztó

Az elalvó vagy csak másra figyelő vezetők figyelmeztetése nem a Volvó újítása, de a svédek rendszere különbözik a hasonló célú technológiáktól: a Volvóknál nem a vezetők viselkedését, állapotát – például a szemeket – figyeli a rendszer, hanem a vezetés minőségét. A belső visszapillantó-tükörre szerelt kamera a felezővonalat figyelve tudósít a sofőr éberségéről és következetes vezetéséről. Az értékelést egy ötfokozatú skálán hozza az érintett tudomására, ha pedig komoly a veszély, hangjelzéssel is figyelmeztet. Az autó mozgását figyelő technológia előnye, hogy nem csak az elalvó sofőr esetén jelez, hanem bármilyen egyéb okból zavart, csökkent figyelmű vezető hibáit észleli.

A balesetek jelentős hányada történik azért, mert az autósok elhagyják saját sávjukat, de a Volvónak erre is van megoldása: a Lane Departure Warning (LDW – sávelhagyás-riasztó). A rendszer az út jeleit kamerával figyeli és a veszélyes irányba való elinduláskor figyelmezteti a sofőrt. Az LWD 65 km/óra sebesség felett folyamatosan aktív, a Volvó szakemberei szerint pedig a sávelhagyásból adódó balesetek 30-40 százalékát lesz majd képes megakadályozni.

Az újítások már az idei év végén megjelenhetnek az S80, V70 és XC70  modellekben.