Továbbra is ritka felszerelés a kiskocsikban az ESP. A Bosch adatai szerint a 2006-ban gyártott kisautók 13 százaléka hagyta el ESP-vel a gyárat. Ez nagyjából nyolcból egy autót jelent.

A Swifthez nincs

Beszerelése épp a kisautók esetében volna különösen indokolt, mert sok kezdő vezető jár kisméretű autóval. Súlyos hiba, hogy több kisautóhoz egyáltalán nem is rendelhető a menetstabilizáló. A Suzuki Swifthez ugyanúgy nem rendelhető ESP, mint például a Renault Thaliához.

Németországban is csak a kiskocsik harmada ESP-s

Németországban is csak a kiskocsik harmada ESP-s

Németországban is csak a kiskocsik harmada ESP-s


Egészen másak a mutatók a felső kategóriában. A luxusautók 99 százaléka védi utasait menetstabilizáló elektronikával, legtöbbször alapfelszerelésként.

Életet ment

Az ESP egy vagy több kerék fékezésével bizonyos határokon belül képes megőrizni egy stabilitását vesztett autó uralhatóságát. Az ESP életet ment, mert sok esetben képes megakadályozni az autó megpördülését.

Az első ESP-s szériaautó a bálna Mercedes S-osztály kupéváltozata volt. Alapfelszerelésként az első Merecedes A-osztályban mutatkozott be, amely ESP nélkül felborult egy svéd lap kikerülési tesztjén, az úgynevezett jávorszarvasteszten.