A Forma-1-es világbajnokság hivatalos betétfutamaként 15 éve minden évben száguldanak nálunk a Porsche Supercup résztvevői is. Ahogy korábban már többször, ezúttal is volt magyar versenyző az indulók között, aki a gyár VIP-autójában versenybe szállhatott a sorozat állandó résztvevői ellen. Kiss Norbert ülhetett a 911 GT3 Cup volánja mögé. A VIP-autó bevetése azért különösen figyelemre méltó, mert a 11 állomásos évad csupán négy versenyén ad erre lehetőséget a Porsche-gyár.

Porsche 911 GT3 Cup
Ahogy minden 911-es, a versenyautó is farmotoros és hátsókerék-hajtású. A motor megegyezik a Porsche szériaautóiban található 3,6 literes boxerrel, ám itt az eltérő hangolás miatt 400 lóerőt illetve 400 newtonmétert tud. A motorhoz hatfokozatú szekvenciális váltó tartozik. A GT3 Cupon mindössze az első szélvédő van üvegből, a többi plexi, az ajtók kb. 2,5 kilósak lehetnek. A kocsi tömege ezért mindössze 1120 kilogramm. A vezető belülről állíthatja a fékerőelosztást az elöl 380, hátul 350 milliméteres kerámia féktárcsák között. Ezeket a fékeket nemcsak a versenyzők használhatják, aki akarja, az utcai modellhez is megrendelheti.
A rajtnál a mezőny végére került

A rajtnál a mezőny végére került

A rajtnál a mezőny végére került


Kiss, aki tavaly bajnoki címert szerzett a Renault Clio kupában, meghálálta a bizalmat, remek versenyt futott. A szabadedzésen ugyan 14. volt, de az időmérőn valahogy nem tudta rendesen megzabolázni a kissé túlkormányzott versenyautót és apróbb hibákat vétett, így a 21. rajthelyet szerezte meg a 29 fős mezőnyben.

A rajtot viszont sajnos elrontotta: beragadt, mert nem látta a rajtlámpákat onnan, ahonnan indult. Ezzel visszaesett az utolsó helyre. Ám az első kanyarban egy jó eltalált féktávval máris visszaszerezte az elvesztett helyeket.

Ezután sem lassított és sikerült 3-4 autót a pályán megelőznie, akiknél egyértelműen gyorsabb volt. A versenyen jelentősen gyorsult, mindössze 0,8 másodperc volt a lemaradása körönként az élmenőkhöz képest, ami újonc létére egészen jó. Végül a 16. helyig jutott, a14 körös versenyen, ami azért figyelemre méltó, mert a szakértők szerint az utóbbi évek legerősebb mezőnye gyűlt össze a Porsche Szuperkupában 2007-re.

Az időmérőn túlkormányozottsággal küzdött

Az időmérőn túlkormányozottsággal küzdött

Az időmérőn túlkormányozottsággal küzdött


“Zöld utat kaptam a csapattól, hogy csatázzak. Kérték, hogy szándékosan ne törjem össze az autót, de odatehetem magam. Elégedettek volt, örültek ők is, hogy sikerült feljönnöm a verseny közben. Sajnos a sikánban lévő gumibálát egyszer eltaláltam, ezután már nagyon rosszul viselkedett az autó, és ezért pár körrel a vége előtt elveszítettem egy pozíciót sajnos. Kár volt érte. Volt egy két-összeérés az ellenfelekkel, de azt gondolom, hogy ez benne van. Nagyon jó lehetőség volt, remekül éreztem magam.” – mesélt az élményeiről a vezess.hu-nak Kiss Norbert. 

Porsche Mobil1 Supercup 8. futamának végeredménye:
(Hungaroring – Budapest 2007. 08.05)

1. Richard Westbrook (GB) 14 kör 26:08.292min. (140.775 km/h)
2. Jeroen Bleekemolen (NL), +6.429
3. Damien Faulkner (IR), +6.646
4. Jaap van Lagen (NL), +7.081

16. Norbert Kiss (H), Porsche AG, + 34.434

Utóélet

A futam után a bírák előtt kellett megjelennie Norbinak. A “stuartok” túl keménynek ítélték egyik előzését, ami után a két versenyautó összekoccant. Meghallgatták a magyar versenyzőt, aki elmondta szerinte ellenfele hibázott és ő ezt használta ki. “A meghallgatáson elmondtam versenyezni jöttem a Hungaroringre és szerintem ennyi belefér. Végül megvizsgálva az esetet , elfogadták a magyarázatomat.” – mesélte a fiatalember.