2003-ban a világ legszebb autójának választották a Bentley Continental GT-t. De nem csak szép, igen gyors is a brit coupé, melyet 2008-ra megújítottak kissé.

A Continental GT mellett megjelenik egy új Speed kivitel is, amely minden korábbi sorozatgyártású Bentley-nél erősebb lesz. Míg a 6000-es V12-es biturbó motor a GT-ben 560 lóerős, a GT Speed 610 lóerővel büszkélkedhet. Nyomatékban is nyerő a Speed, a “sima” 650-nel szemben ott borzasztó 750 newtonméter csavarja a főtengelyt.

Állítólag országúton csak 11.6 litert fogyaszt

Állítólag országúton csak 11.6 litert fogyaszt

Állítólag országúton csak 11.6 litert fogyaszt


Ennek köszönhetően természetesen menetdinamikában is jelentős különbség van a két változat között. A GT Speed 0,3 másodpercet ver féltestvérére, míg 4,5 másodperc alatt eléri álló helyzetből a 100 km/órás tempót. Szemben a Continental GT 318 km/órás végsebességével, a GT Speed 326 km/órás tempóra is képes.

A négykerék-hajtással szerelt coupé Bentley-k alacsonyabb és szélesebb hűtőnyílást kapnak 2008-ra, és változtattak a kipufogó megjelenésén is. Ezenkívül a Speed kivitel 20 colos könnyűfém felnijeiről és alacsonyabbra ültetett kasztnijáról ismerhető fel. Elöl 10, hátul 15 millimétert ültettek a légrugós futóművel, de a stabilabb útfekvés érdekében a hangolás is feszesebb.

Hatfokozatú automata váltó viszi a kerekekhez a hatalmas teljesítményt, míg a kerekek mögött Suzuki-keréknyi féktárcsák lapulnak. Ha valakinek a 405 milliméteres acéltárcsa sem lenne meggyőző, felárért kérhet 420 milliméteres szénszálas alkatrészeket is. Ezekkel nemcsak jobban lassulnak az autók, de húsz kilót spórolhat a tulaj a GT nem csekély, 2350 kilogrammos tömegéből.