Szeptemberben a Frankfurti Autószalonon új tanulmányautót leplez le a Suzuki. A jármű nem “céltalanul” születik, hanem a várhatóan 2008-ra elkészülő új modell előhírnöke lesz. Ez a Suzuki azonban nem a kisautók piacára készül, hanem a középkategóriában vetik be.

Egy magas rangú Suzuki-vezető korábban elárulta, hogy a japán gyártó mindenféle konkurens modellt megvizsgált és

Európában négyhengeres motorok is lesznek

Európában négyhengeres motorok is lesznek


tesztelt. Újdonságukat fiatalos, dinamikus autónak szánják, de az hamar kiderült számukra, hogy a hármas BMW sportos vezethetőségét nem lehet elsőkerék-hajtással megoldani. Márpedig az új Suzuki is fronthajtásúnak ígérkezik.

Ennek megfelelően valószínűleg a Mazda6 irányvonalát követik majd. Kétféle V6-os benzinmotorról is szó van már, az egyik 2,5 literes, 155 lóerővel, illetve várható egy 2,7-es 188 pacival. Ezek elsősorban az amerikai piacra kerülnek, Európában egy kisebb benzines (2,0 -140 LE) és dízel (1,9 -130-150 LE) lehet a fő vevőcsalogató.

Ahogy a legfőbb konkurenseknél, a Suzukinál is háromféle karosszériában gondolkodnak. Készül majd hagyományos négyajtós limuzin, ferdehátú ötajtós és nagy csomagterű kombi is.

Korábban is volt már a Suzukinak nagyautója az USA-ban, amely azonban egy Chevrolet Evanda volt, csupán új jelet szereltek rá. Ugyanígy született a Reno a Lacettiből.