Eredetileg a Volkswagen-csoport hívei mutatták meg egymásnak a tuningolt járgányaikat a Wörthersee-Tour elnevezésű találkozón. Mára azonban ez egy százezres tömeget megmozgató népünnepély lett, ahonnan a gyártók sem hiányozhatnak. Az Audi egy spéci sportkocsival képviselteti magát.

A Clubsport Quattro-tanulmányt a TT-modellből alakították ki. Legfőbb fegyvere, hogy abszolút nincs teteje, persze a TT Roadsternek sincs, ám ezúttal az A oszlopot is eltávolították. Az utasokat mindössze egy aprócska üveg védi,

A külsőnél színesebb a belső

A külsőnél színesebb a belső


amely az ajtókon is körbefut.

Nemcsak a hiányzó tető miatt, de a kiszélesített sárvédőívektől is laposabbnak látszik a TT. Az oldalanként 4-4 centivel kiszélesített nyomtáv “végén” különleges 20 colos felnik szerepelnek. A tárcsákra 265/30-as abroncsok kerültek, amikkel aztán igazán komoly manővereket lehet végrehajtani.

A Volkswagen-csoport fő rajzolója, Walter da Silva nem hagyta érintetlenül a jármű orrát és farát sem. A hangsúlyos rácsok hatására sokkal mokányabb a kétüléses megjelenése. Ez nem is árt, hiszen a 2,0 literes turbómotort itt egészen 300 lóerőig erősítették. A kiváló menetteljesítményt négykerék-hajtás és duplakuplungos félautomata váltó segíti. A jelentős negatív gyorsulásért viszont a kerámia féktárcsák felelnek.

Ha valaki belül is szemügyre veszi a TT-t, ízléses, kellően sportos elemeket lát majd. Az erősen kagylósított ülésekhez nadrágtartószerű, négypontos biztonsági övek dukálnak.
 
Nem új ötlet egy ilyen modell létrehozása, hiszen az előző modellből a Hoffele Design készített egy hasonlót Spyder néven.