1968-ban mutatta be a Shelby az akkori Mustang sorozat legerősebb modelljét a GT500 KR-t. 40 évvel később elkészült az autó utódja a 2008-as Ford Mustang Shelby GT 500 KR, amit a New York-i Autószalonon lepleznek le. A KR betűkombináció szolid visszafogottsággal a King of the Road, azaz az utak királya kifejezés rövidítése.

Nem kétséges a legendás ős hivatalos 330 lóerős teljesítménye, még ma is figyelemreméltó, sőt, állítólag az autók igazából 400 lóerőt tudtak. Ennél azonban napjainkban több kell, ha valaki ütős gépet akar piacra dobni. Nem meglepő hát, hogy a KR motorháztetője alatt a sima GT500-as átdolgozott V8-asát találjuk. A kompresszorral megtámogatott blokk 540 lóerőt enged a hátsó kerekek felé, mialatt a gumik biztos halálát 690 newtonméter nyomaték garantálja.

40 éve 300 lóerő feletti teljesítménnyel készült

40 éve 300 lóerő feletti teljesítménnyel készült

40 éve 300 lóerő feletti teljesítménnyel készült


Ehhez a teljesítményhez igazították a váltót is, amelynek érdekessége, hogy a váltókar sokkal rövidebb úton jár, mint a hagyományos modellekben. A versenyautós tempót a nagyteljesítményű fékek és a kőkemény futómű is támogatják, a Ford Racing beavatkozása nyomán.

Ahogy kell, mutatósra sikeredett a KR új ruhája is, aminek leglátványosabb darabjai a 20 colos kovácsolt alumínium felnik. Ezek azonban csak a kiállítási modellre készültek, a sororozatgyártású modellen csak 18-as kerekek lesznek. Az új motorháztetőn masszív nyílásokat vágtak, amelyek az egyszerű szemlélőnek is jelzik, komoly teljesítmény lapul odabenn. Ahogy a versenyautókon, itt is a motorházfedél két oldalán lévő zárakat kell oldani ahhoz, hogy felnyithassuk azt.

Ahogy az 1968-as, úgy a 2008 tavaszán a piacra kerülő modell sem lesz gyakori jelenség az utakon. Mindössze 1000 darabot készítenek belőle, egyelőre nem tudni milyen áron, állítólag 50-60 ezer dollárért (10-12 millió forint) kerülhet a tulajdonosokhoz. Várhatóan ennek dupláját is megadják majd érte a gyűjtők az eBay-en.