A Magyarországon 2004 második féléve és 2006 első féléve között történt 103 baleset adatai közül kiválasztott 57 eset értékelése után jutottak arra az eredményre a szakemberek, hogy a biztonsági öv valóban életet menthet. Az áldozatok mindössze egyötöde viselt biztonsági övet.

Leggyakrabban az úgynevezett egyjárműves balesetek (padkára hajtás, hirtelen kormánykorrekció vagy megcsúszás után bekövetkezett pályaelhagyás) okoztak tragédiát, majd az utoléréses balesetek, illetve a pályán tartózkodó személyek elütése következett a sorban. A balesetet okozók több mint fele külföldi állampolgár volt (53%), illetve az elhunytak 61%-a sem magyar autós volt.

A vizsgálat azt is kimutatta, hogy az autópályákon háromszor kisebb a baleseti kockázat, mint más főutakon, ugyanakkor a nagyobb sebesség miatt az itt bekövetkező balesetek súlyosabbak az átlagnál. A szakemberek nem győzik hangsúlyozni a sebességkorlátozások betartását, a biztonsági öv használatát, de ezek mellett további hasznos tanácsokkal is szolgálnak arra az estre, ha már megtörtént a baj.

A balesetet szenvedő járművek vezetőinek és utasainak lehetőség szerint haladéktalanul el kell hagyniuk a pályát, hiszen gyalogosként fokozottan veszélyes az autópályán tartózkodni, még a leállósávban is, így tanácsos a korlátok mögé húzódva megvárni a mentők, a rendőrség, esetleg a tűzoltók kiérkezését. Ilyen esetekben az itthon még nem kötelező fényvisszaverő mellény használata különösen ajánlott.