Október végén 16 különleges autó rótta a köröket a nardói tesztpályán Olaszországban. A világcsúcsot felállító Brabus Rocket, Hochenster A4-es és 9ff Cabrio mellett az AC Schnitzer Tension is tiszteletét tette. Ha már ott járt, minden korábbi közúti BMW-nél gyorsabban száguldott az M6-osból kialakított kupé.

Ez miért fontos számunkra? Csupán azért, hogy elhitessük magunkkal, Schnitzerék biztosan tudják, hogy az jó, ha megpiszkálnak egy olyan remekművet, mint a BMW Z4 M Coupé. Vezettük a kétülésest, így egyértelműen kijelenthetjük: szériában is fantasztikus!

Ne is várjunk lóerőket, nyomatékot. A német tuningcég érintetlenül hagyta a gyári sportrészleg, az M GmbH hathengeresét, bőven sok a 343 tagú ménes. Mégis, mitől gyorsabb akkor a hagyományos változatnál a Schnitzer Z4 M?

Egyfelől, átalakították a váltót. A végáttételt rövidebbre vették, ami jobb gyorsulást eredményez, amihez társul, hogy a váltókar is rövidebb úton jár. Persze csak akkor, ha manuális váltó van a BMW-ben, a szekvenciálisnál ez ugye lehetetlen lenne.

Másfelől, lecserélték a stabilizátorrudakat, és a rugótornyokat is megtámasztották, ami feszesebbé teszi a kasztnit kanyarban. Az egyedi 20 colos felnikre húzott, elöl 245-ös, hátul 285-ös gumik pedig végképp az útra ragasztják az autót. De ugyanezért fejlesztették az új spoilereket is a Coupéhoz, amikből jutott a lökhárítókhoz, a küszöbökhöz, de a fő elem a csomagtér felett pompázó szárny.

Ha valaki ebben az őszi időben is már a nyárra gondolna, és inkább a Z4 nyitott változatát tenné izgalmasabbá, ne bánkódjon, a felsorolt elemek legtöbbje a roadsterre ugyanúgy jó.