Új dízel a világbajnok egyterűjében 1

Új dízel a világbajnok egyterűjében

Három évi gyártást követően a tavalyi F1 világbajnok gyár költött egy kicsit a Scénic család frissen tartására. Az eddigi felállás szerint a Scénic ötüléses, a Grand Scénic 5+2 személyes volt. A Renault eredetileg azért dobta piacra a Grand Scénic-et, hogy elhelyezhessen plusz két ülést a sokkal nagyobb csomagtartóban.

Több hely leghátul

A modellfrissítés keretében viszont megjelent a hosszított Scénic sima ötüléses kivitelben, az 5+2 személyes kivitelnél nagyobb csomagtartóval és várhatóan alacsonyabb áron. A padlóba hajtható leghátsó ülések helyén 32 liternyi tárolóhely szabadult fel a csomagtér szintje alatt.

Az átdolgozással megváltozott a hűtőrács, nagyobbra nőtt az alsó levegőbelépő-nyílás és a lökhárító szélére költöztek a ködlámpák. Az áttervezett első fényszórók mellett a hátsó lámpákban világító LED-ek jelentenek eltérést az eddig modellhez képest. Ezenkívül pár új szín jelenik meg a kínálatban, a gyár szerint javul a minőségi összkép a belső térben és tartósabb anyagokat használnak az utastérben.

8 motor, négy dízel

Négy-négy turbódízel és benzines motorból áll majd a választék. A 85 lóerős alap dízeltől a 150 lóerős 2.0 dCi-ig terjed a kínálat. A benzinesek között a 98 lóerős 1.4 áll az árlista alján, a legerősebb a 163 lóerős turbós kétliteres.

A második generációs Scénic-ből nem egészen három év alatt több mint egymillió készült Douai-ban, Franciaország északi részén. 19 százalékos részesedésével a Scénic a legnépszerűbb típus a maga kategóriájában Nyugat-Európában.

Csak a Scénic-től sikeres a Mégane

A Scénic jó fogadtatásának döntő szerepe van a Mégane II család sikerében. Jelenleg minden második Mégane Scénic vagy Grand Scénic modell, míg a mennyiség másik felén osztozik a 3 és az 5 ajtós, a limuzin, a kombi és a kupé-kabrió.