Életre kelt a rajzolt Nissan 1

Életre kelt a rajzolt Nissan

Eddig csupán egy rajzról ismertük a Nissan turbós Muranóját, ám most már a hivatalos információk is rendelkezésre állnak a Murano GT-C-ről.

Kívülről semmi kihívó nincs a kocsiban, pont annyi, amit a hétköznapi vevőknek még el lehet adni a szalonokban. Nagyobb felnik kerültek a kocsira, ami az jelenti, hogy a 18 colos tárcsákkal szemben itt 22-esek vonzzák a tekintetet. A felnikre 265/35-ős Dunlop SP Sport Maxx gumikat szereltek, ami garantálja, hogy a tulajdonos egynél többször nem fog letérni az aszfaltról, ellenben bátran vállalkozik majd a száguldásra.

Ezek mellett a sötétített lámpatestek és üvegek, illetve egy kis hátsó szárny került a kocsira, a széria modelleken krómozott hűtőmaszkot pedig feketére cserélték. Nem is kell több látványelem, a lényeg úgy is a motorháztető alatt rejtőzik.

A szériamodellekben alkalmazott szívó rendszerű 3498 köbcentis V6-os motorhoz itt egy turbófeltöltőt társítottak. De nem egy hagyományosat, hanem egy hibrid turbót, azaz a kompresszor és turbina oldal nem egyforma méretű “kerekeket” használ, ilyen megoldást alkalmaznak például a Citroën Xsara WRC-n is.

Ezzel a korábbi 234 lóerő helyett 340 vár bevetésre. A nyomaték kevésbé drasztikusan emelkedett, a 318 helyén 360 newtonméter szerepel. Ám ez épp elég ahhoz, hogy az 1900 kilós szabadidőautó menetteljesítménye jelentősen javuljon. 8,9 másodperc helyett immár 7 másodperc is elég nullától százig, a végsebesség pedig 200-ról 225 km/órára emelkedett.

Ám nem érték be a Nissannál ennyivel, ahogy egy jó tuningnál illik, a futóművet és a fékeket is megdolgozták. A Bilstein szállította a keményebb lengéscsillapítókat, amikhez feszesebb és rövidebb rugókat társítottak. Ezzel a kocsi súlypontja is 25 milliméterrel alacsonyabbra került.

A lassításról az AP Racing fékei gondoskodnak, előre 362 milliméteres tárcsák és hatdugattyús féknyergek kerültek, hátul ugyanezek az elemek 330 mm-esek illetve négydugattyúsak. A hajtásláncon nem változtattak, továbbra is fokozatmentes automataváltó és négykerék-hajtás kapcsolódik a motorhoz.

Belül sem átlagos a goodwoodi sebességfesztiválra készített Murano. Kézzel bőrözték át a csomagtartót és az utasteret, amihez az anyagot Európa legöregebb és talán legelőkelőbb ilyen műhelyéből Andrew Muirhead-től Skóciából hozták. Az utastér hangulatát a rejtett, kék fénnyel világító LED-ek alapozzák meg.