Versenyautónál is erősebb MINI 1

Versenyautónál is erősebb MINI

Mindössze 2000 darab készül majd a tavaly már bemutatott, de most forgalomba kerülő MINI-ből. A John Cooper Works tuningcsomaggal is ellátott kocsi minden eddiginél erősebb lett. Elsősorban az új töltőlevegő hűtőnek, a nagyobb töltőnyomásnak köszönheti a GP sorozat azt a plusz nyolc lóerőt, amit a hagyományos a versenysorozatban is szereplő Works modellekhez képest sikerült belőle kisajtolni.

Ezt azonban nem szabad lesajnálni, hiszen a széria Cooper S 170 lóerejéhez képest, a Works csomaggal már 40 lóerős lépést tett a gyár. Az 1.6 motor literteljesítménye igen meggyőző, hiszen nem csak 100 lóerő/litert tudja, de annál jóval többet: 100 kW/litert is (1kw=1,36le). A kompresszoros blokk maximális nyomatéka 250 newtonméter lett.

Nem lehet panasz a GP menetteljesítményére sem, a kocsi 6,5 másodperc alatt képes nulláról 100 km/órára gyorsulni, amiben nagy szerepe van az önzáró differenciálműnek is. A csúcs MINI végsebessége 240 km/óra.

Ha a menetteljesítményből valakinek nem egyértelmű, akkor a versenypályán mutatott agilitása biztos meggyőző lesz, hiszen a Nürburgring nagykörén, a Nordschleife-n 14 másodpercet ver a GP a széria modellre. Ebben jelentős szerepe van az áthangolt futóműnek és a fékeknek.

A keményebb lengéscsillapítók illetve a toronymerevítő még keményebben fogják a kasztnit, a 205/40 R18-as gumik pedig a jobb tapadásért dolgoznak. A GP szériát elöl 294 milliméteres féktárcsák tartják kordában, hátulra 259 mm-es elemek kerültek.

Különleges, háromszínű karosszériával készülnek a GP csomaggal ellátott MINI-k. A kasztni kék és szürke fényezést kap, míg a tükörházak piros színben pompáznak. De nem csak színében, hanem spoilereiben is más az autó, az új elemek, egy versenyautóhoz híven a jobb köridőt segítik.

Mindössze ketten utazhatnak a járgánnyal, mivel a tervezők száműzték a hátsó ülést. Ezzel nem csak a csomagoknak jut elegendő hely, de egy masszív toronymerevítőnek is. A sofőr és utasa Recaro sportülésben kap helyet, melyet a sportkormányhoz hasonlóan bőrrel vontak be.

A hátsó ülés kiszerelésének van még egy pozitív hatása, mégpedig a kisebb tömeg, a GP széria ugyanis többek között ennek a könnyítésnek köszönhetően 50 kilogrammal kevesebbet nyom, mint a hagyományos változat.