Mai hatállyal felfüggesztette az illetékes állami hatóság a MÁV Biztosító Egyesület működését. Egyelőre csak az új szerződések megkötését tiltották meg a június 2. és szeptember 30. közötti időszakban. A döntés hátterében nem az egyesület tőkehelyzete áll, ami a biztosító közleménye szerint stabil, a MÁV biztosító “csak” az adminisztrációs feladatainak nem tudott eleget tenni. Most közel négy hónapot kap a biztosító, hogy rendbe hozzák a nyilvántartást, az informatikai és a díjkezeléssel kapcsolatos feladatokat.

Számos műhely már eddig sem nagyon fogadta azokat az ügyfeleket, akiknek MÁV-os biztosított okozott kárt, mert a biztosító nem, vagy csak a határidő lejárta után teljesítette fizetési kötelezettségeit. A telefonos ügyintézés igen nehezen megy a biztosító egyesülettel, már a telefonos kapcsolatfelvétel is problémás, de a személyes ügyintézés is embert próbáló feladatnak bizonyulhat.

A legutóbbi kötelező-kampány legolcsóbb tarifáival a MÁV Biztosító Egyesület lépett a piacra, így rengetegen igazoltak át hozzájuk. Az online szerződőknek nyújtott 30 százalékos kedvezmény is hatásosnak bizonyult, ezért sokan nem is mérlegelték az egyesületi tagsággal járó lehetséges hátrányokat. Ha az egyesületnek likviditási gondjai támadnának, tagjait kötelezheti pótbefizetésre is, ami az egész éves biztosítási díj mértékével is megegyezhet.

A biztosítók felelősségvállalási határait kormányrendelet szabályozza. A biztosítóknak nem kevesebb, mint 1,75 milliárd forintos összeghatárig kell helytállniuk a kötelező gépjármű felelősségbiztosítások esetében. Ebből 500 millió Ft a dologi és 1250 millió Ft a személyi sérülés esetén folyósítandó maximális összeg.

Néhány tapasztalat a MÁV Biztosítóval kapcsolatban:

“Lámpánál állva egy Opel Meriva belémjött hátulról. Látván a károkozó egy éves autóját, reméltem, hogy nem KÖBE vagy MÁV-ügyfél. A sóhernek richtig MÁV-os kötelezője volt. A szervizben azzal biztattak, hogy onnan sosem látok pénzt és természetesen nem vállalták a javítást saját ügyintézésre, csak ha én fizetem. A biztosítót sok nekifutás után megtaláltam telefonon, majd az ügyintéző megadta a közvetlen telefonját és onnan ment a dolog. Három héten belül elutalták a 380 000 Ft eredeti érték mínusz 150 000 Ft roncsérték= 230 000 Ft-ot. A kárfelvevőjük is kb. korrekt volt. A gazdasági totálkárra vett Audi 80 quattro helyreállítása végül 400 000 Ft-ba került, amiből 230 000-et térítettek, de erről nem a MÁV biztosító tehet. Egyszerűen nem érdemes régi és ritka, de kiváló állapotú autót tartani, mert nem ismerik el az értékét. Az egyesületes károkozók nagyon kitolnak a vétlen autósokkal, a szervizek bizalmatlansága miatt. Én amiatt is vagyok a hungáriánál, hogy ne rühelljen az a valaki, akinek az én hibámból összetörik az autója.” Sz. A., Budapest

Még egy vélemény:

Tavaly december óta van a MÁV-nál a kötelező biztosításom. Annak idején én is az áruk miatt döntöttem mellettük, más biztosítóknál akár a háromszorosát is elkérték volna a szolgáltatásért. Már az elején is elfelejtettek közölni kisebb apróságokat, mint pl. azt, hogy előre egyeztetett időpontban, persze plusz pénzért egy kirendelt emberük át kell, hogy nézze az autót.

Amikor pár hónap múlva kárt okoztak az autómban, és feléjük is lett volna kérdésem, napokig nem lehetett elérni őket, a megadott e-mail cím nem is működik. A netről összevadászgatott telefonszámokon nagyon nehéz őket elérni. Ellenben amikor sikerül, akkor nagyon kedvesek, segítőkészek, kiderült, hogy az ügyemnek saját ügyintézője van, kaptam hozzá közvetlen számot is, és innentől gördülékenyen mentek a dolgok.