Száguldó műalkotás 1

Száguldó műalkotás

Bár a Pagani Automobili igazán kis cég, az utóbbi években több új modellt is bemutatott. Legutoljára a Zonda F-t ismerhettük meg tavaly a Genfi Autószalonon. Idén a sportkocsi nyitott változata is megkapta az új kiegészítéseket, ezzel megszületett a Pagani Zonda Roadster F.

A műszaki alapot továbbra is az AMG-től érkező 7,3 literes Mercedes motor adja. A V12-es erőforrás a korábbi 555 roadsterekhez képest erősebb lett, sőt még az alap Zonda F-nél is, itt ugyanis egyből a Clubsport változat motorját vetették be. A motor 650 lóerős, a maximális forgatónyomatéka 780 newtonméter. Azért, hogy ez ne váljon gumifüssté, önzáró differenciálmű is kapcsolódik a hatfokozatú váltóhoz. A hátsókerék hajtású kocsi ideális esetben 3,6 másodperc alatt képes elérni a 100-as tempót, de egy 200 km/órás sprint teljesítéséhez sem kell több 9,8 másodpercnél.

Hiába a brutális erő, az autó végsebessége “csak” 345 km/óra, ami jócskán elmarad a Koenigsegg CCX-étől, de mindjárt más a helyzet, ha tudjuk, hogy 300 km/óránál 600 kilogrammnyi leszorítóerőt termel a karosszéria. Ergo versenypályán valószínűleg a Zonda nyerne. Mindez az új aerodinamikai elemeknek köszönhető.

A mindössze 1230 kilogramm tömegű kocsi F kivitele ugyanis a korábbinál aerodinamikailag fejlettebb ruhát visel. Átdolgozták az orrészt, különös hangsúllyal a hűtőlevegő áramlására, de az utastér körül áramló légtömeget is jobban irányítják. Hátulra a korábbihoz képest nagyobb szárny került és új a diffúzor is. A teljes karosszéria szénszálas anyagból készült, amit Genfben nem is rejtett véka alá a cég vezetője Horatio Pagani, hiszen fényezetlen elemekkel mutatták be új műremeküket. Az utasokat króm-molibdén ötvözetből készült bukócső védi.

Korábban a Clubsport és az F kivitelek már megkapták, de a Roadstert most először szerelik fel kerámia féktárcsákkal. A 380 milliméteres tárcsákhoz, elöl hat, hátul négydugattyús féknyergeket társítanak. A Brembo fékrendszere 1,4 G-s lassulást képes előidézni. Nem aprózzák el a felniket sem, ezekből az első tengelyen 19, a hátsón 20 colos méretűeket alkalmaznak, rajtuk 255/35, illetve 335/30-as abroncsokkal.

Arról, hogy a Roadster F ára se “zuhanjon” a használtautó piacon gondoskodtak a gyártók. Mindössze 25 darabot terveznek az ötszörös Forma-1 világbajnok Juan Manuel Fangio-ről elnevezett kocsiból.