Sűrített levegővel rendezhetők át a hátsó ülések. Ha csak egy ember ül hátul, az ülés középen van
6 fotó
Frankfurtban a Mazda megmutatja, hogyan képzeli el a jövőt a kiskategóriában a Mazda2 kifutását követően. A Sassou név sza-szo-ként ejtendő és egy japán kifejezést takar. A Sassou magyarul körülbelül pozitív lelkiállapotot jelent, azt, hogy bizakodva nézünk a jövőbe.

Erre a bizakodásra a Mazdának jó oka is van. A Ford Fiesta padlólemezére, Spanyolországban gyártott jelenlegi Mazda2 nem olyan sikeres, mint a Mazda3 vagy a Mazda6, ennél biztosan többet várnak az utódtól.

Az új kisautót egy közvetlen befecskendezéses benzinmotor hajtja, amely mindehhez turbófeltöltéses. A háromhengeres motor teljesítményét nem közölte a gyár. A motor a gyár ígéretei szerint igen takarékos lesz és környezetszennyezése is elhanyagolhatóra csökken.

A megcélzott célcsoportba az első autójukat megvásárló fiatalok tartoznak, akik városi autót keresnek. A háromajtós koncepcióautót a Mazda európai formatervező központjában rajzolták Frankfurtban.

A tervezők elrejtettek néhány részletet, amelyek csak megvilágítva válnak pontosan kivehetővé. Az ötletet a Japánban használt rizspapíros ajtók adják, amelyek átláthatók ugyan, de eltakarják a részleteket.

Sűrített levegővel a hátsó ülés átalakítható egyszemélyes, középső ülésből kétszemélyes paddá. A hátsó ülés ezeken túl lehajtható. Slusszkulcsként az USB csatlakozóba behelyezendő eszköz szolgál, ezen a csatlakozón át szabhatjuk személyre az autó beállításait.