Az abszolút értékelés első 10 helyéből öt a Toyota konszerné, a Daihatsu 2, a Toyota 3 modellel került a legjobb 10 közé. A képen a Daihatsu Sirion
Az Opel Corsa ECO 1.0 a legjobb német autó a hatodik helyen. A besorolás alapját a fogyasztás, a zajkibocsátás és a kipufogógázok károsanyag-tartalma adja
Takarékos és tiszta gázüzemével nyert az egyterűk között a Fiat Multipla 1.6 Natural Power
12 fotó
Japán és francia autók vezetnek a VDC (Verkehrsclub Deutschland – Német Közlekedési Klub) környezetvédelmi rangsorában. A felmérés alapján a legkisebb környezetszennyezéssel járó szériaautó jelenleg a Toyota Prius II. A megosztott 2-4. helyen a Citroën C1, a Peugeot 107 és a Toyota Aygo áll egyliteres benzinmotorral, mögöttük a Daihatsu Cuore 1.0 az ötödik.

Csak a hatodik helyet tudta elcsípni a legjobb 10 közötti egyetlen német autó. Az Opel Corsa ECO 1.0 (Easytronic automatizált kézi váltóval) évek óta az élmezőnyben szerepel.

Feltűnő a Toyota konszern fölénye, mivel az első 10-ben 3 Toyota és 2 Daihatsu is szerepel. A 2005/2006-os rangsor részletei itt tekinthetők meg.

Az abszolút értékelés mellett a VCD kategóriánként is minősíti az autókat. A kompakt autók között a benzines-elektromos hibridhajtású Honda Civic IMA győzött, mivel a szervezet a Priust egy nagyobb kategóriába, a családi autók közé sorolta.

A dízelek mellett a családi autók és az egyterűk körében a vegyes benzin-gázüzemű autók is jól szerepeltek. Az egyterűk között a Fiat Multipla 1.6 Natural Power lett a legjobb, amelyben a padlóba szerelt gáztartályok nem vesznek el helyet a csomagtérből.

A 2002/2003-as összesítésben a VW Lupo 3L TDI és az Audi A2 1.2 TDI még holtversenyben a 2-3. helyen állt, ám a 2005/2006-os listán már nem is szerepelnek.

A kis dízelekhez nem rendelhető részecskeszűrő, a szűrő nélküli dízelmotoros autókat a VCD nem is értékeli. Részecskeszűrővel a két kisautó megelőzte volna a Toyota Prius-t, megszerezve az abszolút első helyet.

A VCD élesen kritizálja a német autógyártókat. “A VW a háromliteres Lupóval és az 1 litert fogyasztó kétülésessel bebizonyította, hogy helyes cégpolitikával sok minden lehetséges. Később azonban a konszern vezetése arra kényszerítette a mérnököket, hogy 1001 lóerős luxuslimuzinok fejlesztésére összpontosítsák erőiket.” A szervezet a VW konszern felügyelőbizottságának elnökére, Ferdinand Piëch-re a Bugatti feltámasztására gondol.

A VCD közleménye így folytatódik: “A német vállalatok versenyképessége megszenvedte néhány felső vezető önelégült arroganciáját. A Peugeot-féle részecskeszűrőt és a Toyota hibrid hajtásláncát is kinevették, most pedig hátul kullognak a modern környezetvédelmi technológiák terén.”

A VDA, a Német Autógyártók Szövetsége olcsó propagandának nevezte a kritikát, szerintük a VCD véleménye a valóság iránti érzék riasztó fokú elvesztését jelzi.

A VCD 1989 óta állítja össze a legkevésbé környezetszennyező autók listáját. A besorolás alapját a fogyasztás, a zajkibocsátás és a kipufogógázok károsanyag-tartalma adja.

A 2005-2006-os VCD környezetvédelmi besorolás első 10 helyezettje:

1. Toyota Prius
2-4. Citroën C1 1.0, Peugeot 107, Toyota Aygo
5. Daihatsu Cuore 1.0
6. Opel Corsa ECO 1.0
7. Daihatsu Sirion 1.0
8. Renault Twingo ECO 1.2
9. Toyota Yaris 1.0 ECO
10. Suzuki Alto