Viper, ismét zárt tetővel

Új alapmodellek és új csúcsmodellek: a BMW nem aprózta el kínálatának átalakítását a 2006-os modellévre. A hármas sorozat új belépőmodellekkel gazdagodik a 318i és a 318d személyében, de kiegészül a kínálat a 231 lóerős 3,0 literes dízelmotorral is.

Sportos hajlamú ügyfelek új M-sportcsomagokkal örvendeztethetik meg magukat, a hathengeres modellek pedig öszkerékhajtással is rendelhetők.

Az M csomagban sportos lökhárítók és küszöbök, 17-18 colos felnik, sportülések, sportkormány és alumínium betétek találhatók.

A felső középkategóriás ötösbe még több újdonság érkezik. Az új dízel alapmodell a négyhengeres 520d lesz 163 lóerővel, a legerősebb változat pedig a hetesből átvett motorral megtáltosított 550i lesz 367 lóerővel.

Ezzel 5,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra az autó. Emellett bekerül az ötösbe a 4,0 literes V8-as, a 306 lóerős motorral is könnyedén megy 250-et az autó.

A 6-os sorozat kupé és kabrió változatai is új V8-assal gazdagodnak. A 650Ci 5,4 másodperc alatt gyorsul százra, ugyanez a kabrióval 5,7 másodpercig tart. Új színek, és egy egyedi 19 colos felni jellemzi majd a 650i-t, melyet újdonsággént immár nem kulccsal, hanem gombbal kell beindítani. Ez a változás megjelenik az ötös sorozatban is.

A Mercedes kínálatában rövid ideje megjelentek az összkerekes verziók az E-osztályból dízelmotorral, amire a BMW is válaszol. A 2006-os modellévvel az 5-ös sorozat dízel tagjai is kaphatók lesznek négykerék-hajtással először a gyártó történetében. Az xDrive hajtáslánc az 530d-hez lesz rendelhető.

A luxusmodellhez kapcsolódó újdonság, hogy a 730d-ből is kapható lesz hosszított kivitel, ami eddig a benzines modellek kiváltsága volt. A BMW nem kevés borsot tör az Audi és a Mercedes-Benz orra alá, amennyiben felfelé csavartak egyet nemrég felújított nyolchengeres dízelmotorjuk teljesítményén.

A 745d a következő modellévtől 330 lóerős, maximális nyomatéka pedig 750 Nm, ami kicsivel meghaladja a 326 lóerős Audit és a 730 Nm nyomatékú Mercedes V8-ast.

Ezzel a hetesnek elegendő 6,6 másodperc a százas sprint kivitelezéséhez a végsebessége pedig elektronikusan szabályozva 250 km/óra. Mindemellett a modell átlagfogyasztása 9,5 liter.

Négyhengeres motorral gazdagodik az X3 kínálata. A 150 lóerős 2,0i lesz a belépőmodell az X3 családba. A 3,0 literes dízelmotort is erősebbre cserélik a modellben, a 204 lóerős helyett egy 218 lóerős erőforrás szolgál majd az autóban.

A motor legnagyobb forgatónyomatéka 90 Nm-rel gazdagodva 500 newtonméter lett. Az autónak 210 km/órás végsebességet engedélyeznek, de ha a sportcsomagot is megrendeljük, akár 220-szal is száguldhatunk.