Új kétliteres turbódízel motort fejlesztett ki a Renault a jelenlegi 1,9-es dCi utódjaént. Az 1995 köbcentis, négyhengeres erőforrást a legújabb piezokristályos befecskendező-fúvókákkal látták el. Ez a rendszer négyszer gyorsabb reakcióval bír, mint a hagyományos solenoidos megoldás. Ezzel sokkal jobban szabályozhatóvá és precízebbé válik a befecskendezés.

[bekkep]Négylépcsős befecskendezéssel működik az erőforrás. Van egy elő-, egy fő-, és egy illetve két utóbefecskendezés. Az előbefecskendezés csökkenti a motor dízeles csörgését és javítja az égést azáltal, hogy a hőmérséklet a hengerekben már jóval magasabb, amikor megérkezik az üzemanyag fő dózisa. Az utóbefecskendezéssel pedig tovább tartják fenn a fő dózis égését.

A második utóbefecskendezés a szériában beépített részecskeszűrő miatt kell. Ha a részecskeszűrő megtelik, akkor a rendszer elindítja a tisztító folyamatot. Ennek során történik a második befecskendezés, amivel megemelik a kipufogógáz hőmérsékletét és az üzemanyag egy része a részecskeszűrőben a részecskékkel együtt ég el.

A másik érdekesség a hengerenként négyszelepes motorban, hogy az erőforrás hossztengelyéhez képest nem egyik oldalon vannak a szívó, másik oldalt pedig a kipufogószelepek, hanem felváltva. Azaz egy-egy hengernél egymással szemben helyezkednek el szívó illetve kipufogószelepek. Ezzel a megoldással a mérnökök kettős légörvényt tudtak létrehozni a hengerekben, amivel sikerült javítani az üzemanyag és a levegő keveredését.

[bekkep]Több teljesítménnyel kerül piacra a 2.0 dCi motor, ezek közül egyelőre kettőt ismertetett a gyártó. Várhatóan a 150 lóerős változat lesz a legkedveltebb, ennek legnagyobb nyomatéka 340 newtonméter 2000-es fordulat/percnél. Ezzel a motorral a Laguna 8,9 másodperc alatt éri el a 100 km/órát álló helyből, legnagyobb sebessége 215 km/óra lesz. Az autó átlagfogyasztását 5,8 literre ígérik.

Ennél sokkal izgalmasabb a 2.0 dCi csúcsváltozata, amely 175 lóerőt tud majd. Többet ugyan nem árultak el róla, ám így is elég bíztató, hiszen az Audi maximum 170, a BMW 163 lóerőt hoz ki kétliteres dízelmotorjaiból.

A motorhoz új sebességváltót is terveztek a mérnökök. A PK4-re keresztelt nyomatékváltó viszonylag könnyű, csak 54,5 kilogrammot nyom, legnagyobb terhelhetősége pedig 360 newtonméter. A hat plusz egy fokozatú váltó hátramenete is szinkronizált, így az már akkor is kapcsolható, amikor az autó még nem állt meg teljesen.