Megújult Saab 9-5 rali technikával

Várhatóan a Frankfurti Autószalonon ismerkedhetünk meg először közelebbről a megújult Saab 9-5-össel, de az első leleplező fotók már megjelentek az autóról.

Alapvető formai változás nem történt az 1997-ben bemutatott limuzinon, de a kisebb elemek átalakításával modernebb megjelenést adtak az autónak. A kerekdedebb új lökhárítókkal sikerült kissé lágyabbra venni az autó vonalvezetését.

[bekkep]Az új 9-5-ös folytatja a 9-X Concepttel beharangozott, majd az Amerikában forgalmazott Saab 9-7X által megvalósított új formai irányvonalat. Azaz megmaradt ugyan a hűtőmaszk jellegzetes, hármas tagolása, de már egy különleges megoldással, vagyis a két kisebb szélső nyílás már a lámpák mellé került.

Hátul is leginkább az új lámpák tűnnek fel, bár azokból kétféle variáció is világot látott. Formailag mindkettő azonos, ám a felosztásuknál az egyiknél a tolatólámpát és az irányjelzőt kihangsúlyozták, a másik esetben viszont szinte teljesen elrejtették.

A benzines motorkínálat várhatóan kisebb teljesítménykúrán megy át, de marad a 2,0 és 2,3 literes hengerűrtartalom. A hírek szerint a jelenlegi csúcsváltozat, az Aero 2,3-as 250 lóerős motorja is megerősödik, hogy fenn lehessen tartani a hierarchiát, hiszen a 9-3-asban megjelent a 2,8-as V6-os szintén 250 lóerős.

Egyes hírek szerint azonban elképzelhető, hogy a 9-5-ösbe is beépítik a motor duplaturbós változatát, melyet a szintén a Saab-nál gyártandó Cadillac BLS-ben is alkalmaznak. A 2792 köbcentis blokk ezen változata 275 lóerős. A vízhűtéses turbókat a Mitsubishi szállítja, ezekben a turbinakerekeket ugyanolyan anyagból készítik el, mint a világbajnokságon futó Lancer WRC-knél.

[bekkep]Továbbra is két motor képviseli a dízel palettát. Eltűnik a 2,2 literes 120 lóerős dízel erőforrás, marad viszont a 3000-es 176 lóerős V6-os. Emellett azonban megjelenik a 9-3-ban már bemutatott 1,9-es GM-Fiat motor is.

A már ismert két változat közül a 9-5-ös az erősebbet, azaz a 150 lóerős változatot kapja meg. A motor mind hatsebességes kézi és hatsebességes automata váltóval is bekerül az autóba. A motor részecskeszűrővel kerül forgalomba és teljesíti az EU4-es emissziós normát.

Várhatóan 2007 szeptemberében a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a teljesen új 9-5 és 2008 elején kezdődik az érétkesítése. Ezzel a gyár még a Mercedes hét éves modellváltási periódusát is túlszárnyalva, tíz évre tolja ki a modell “élettartamát”.