A Shell V-Power Racing Renault Clio Kupában sokáig kellett várni a végeredményre, mert többen (Wéber, Czollner) büntetést kaptak gumibála ledöntése miatt, Makait pedig kizárták. A hosszú tanácskozás vége: Gál Szabolcs nyert, aki miután megtudta eredményét, ugrándozott örömében. Az ölébe pottyant a győzelem, de ehhez persze jó helyen is kellett állnia!

A futam krónikájához hozzátartozik az is, hogy az összesítésben legjobban futó Makai Györgyöt azért zárták ki, mert a második menetben nem a helyén rajtolt. Makai engedélyt kért a versenyigazgatótól, hogy szerelés miatt az utolsó helyről rajtolhasson, ő meg is adta az engedélyt, de a futam végén a Felügyelő Testület nem látta indokoltnak a kérést és törölte Makai idejét.

A Mobil 1 Opel Astra Classic Kupa küzdelmeit ismét Bíró Géza nyerte, a második helyen az élete első gyorsasági versenyhétvégéjét teljesítő, egyébként szimulátorbajnok Kiss Norbert végzett, a harmadikon pedig a hétfőn születésnapos Szelényi Alfréd.

>>

Szombati Astra végeredmény
Szombati Clio végeredmény
Vasárnapi Astra végeredmény
Vasárnapi Clio végeredmény

Nyilatkozatok vasárnapról:
Wéber Gábor: A váltóm már jobb volt, mint tegnap, de még mindig kidobálja a fokozatot egyesben. Úgyhogy most megint ez a menet. Reggel még jó volt a váltóm, a második körben, az első kanyarban kigyorsításnál kidobta az egyest, ott maradtam hajtás nélkül. Sokat is kellett várakozni, mert a Bárkovics Zoli felolajozta a pályát, így a gumik is melegebbek voltak.

Gál Szabolcs: Közepesen szerepeltem a mai napon. Tegnap ugye pályacsúcsot futottam, és éreztem még benne egy-másfél másodpercet. Ezt az első futamban megpróbáltam kihozni magamból, de sajnos a váltóm kidobta az egyik fontos kanyarnál az egyest, megálltam a gumibála előtt, ezzel bennhagytam két másodpercet. Az élen állókat már nem tudtam megfogni, ezért inkább a második körben biztonságit mentem…
Miután megtudta, hogy Wéber büntetést kapott, Makait pedig kizárták: Óriási, nyertem! Feldobták a győzelmet, én kitártam a kezeimet, és éppen ide pottyant az ölembe!

Bárkovics Zoltán: Nem tudom pontosan, hogy a váltó ment szét először, vagy én fékeztem el és utána ment tönkre a váltó, ezt majd a szerelők kiderítik. Kicsúsztam, visszatolattam, indultam, és nem volt hármas-négyes. Egyszer csak szétrobbant az egész és megpörögtem. Kicsit kikoccoltam az egyik bálát, de visszajöttem, nehogy elhagyjam a pályát, és büntetést kapjak, mert akkor még azt gondoltam, folytatni tudom a versenyt.

Déri András: Megpróbáltam a maximumot kihozni magamból, de úgy érzem, ez nem sikerült. A második körben pont nálam kezdődött az új rajt. Először megijesztettek, hogy olaj van a pályán, aztán mondták, hogy még sincs. Egy kicsi olaj azért volt, amin megcsúsztam. De ez már mindegy, Szabolcs Robit úgysem tudtam volna megelőzni, nagyon jót jött.

Bíró Géza: Izgulok, mert megérintettem egy gumit, remélem, nem kapok érte büntetést. Az időeredményemmel elégedett vagyok. Parádon azért jobban fogok félni a pályától, mert ott nem lehet hibázni, nem olyan megbocsátó, mint ez a pálya.

Kiss Norbert: Jó lenne ilyen ütemben lépkedni előre a helyezésekben. Én fordítva versenyzem, mint a többiek, az edzéseken nagyon gyorsan megyek, neki egy-egy bálának, kitapogatom, hol mi fér bele, aztán a versenyen ebből veszek vissza annyit, amennyi szükséges.

Szelényi Alfréd: Nagyon örülök, mert holnap lesz a születésnapom, és ez az eredmény igazi ajándék számomra.

Az Autós Gyorsasági Országos Bajnokság Parádon folytatódik július 16-17-én.