Négy versenyen van túl a hazai ralibajnokság, ez alatt a Bútor Róbert-Tóth Vilmos páros mindössze 19 pontot szerzett. A sokszoros bajnok idén a négy A6/Super1600-as bajnoki cím után egy Skoda Octavia WRC-vel állt rajthoz, azzal a nem titkolt céllal, hogy abszolút bajnoki címet szerezzen.

De már az első futamon gondok adódtak az autóval, nem működött rendesen az elektronika, etap programmal teljesítették a versenyt. A második versenyen a kipufogóval, a motorral és a hajtással is bajok voltak.

[bekkep]Kassán már a teszten tönkrement az egyik dugattyú a blokkban, majd további hibák jelentkeztek az autón. A Szombathely Rali előtt nem készült el a motor, ezért nem is tudtak rajthoz állni. A csapat úgy döntött, változtatni kell.

“Az év elején az egész csapat hatalmas erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy WRC-vel indulhassunk. Sajnos ez az autó nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, hiszen soha sem tudtuk olyan állapotba hozni, hogy versenyképes legyen. Most elérkezett az a pillanat, amikor azt mondtuk, elég. Nem szeretnénk azonban befejezni a versenyzést az idei évre sem, ezért jelenleg is tárgyalásokat folytatunk több Szuper-1600-as autóról, amivel mind a négy hátralévő versenyen szeretnénk rajhoz állni.” – mondta a Bútor.

Egyelőre még nem dőlt el, hogy milyen versenyautóval indulnak. Mivel a világbajnokságon jelenleg a Suzuki Ignis JWRC és a Citroën C2 JWRC tűnik a leginkább ütőképesnek, valószínűleg a csapat is ezekben a típusokban gondolkodik.