

Márciusban húsvét ünnepe a fő piacokon 1-3 munkanapos kieséssel járt, de a vásárlásokat a kedvezőtlen gazdasági környezet is visszafogta.
Kevesebb jármű kelt el az első negyedévben is, mint 2004 hasonló időszakában. Három hónap alatt Európában 3 986 749 gépjármű talált gazdára, ami 3,3 százalékos mínusz az elmúlt év első 3 hónapjához képest.
Németországban ismét 1,9 százalékos visszaesést mutattak az értékesítések, a legnagyobb európai piacon 750 798 jármű talált gazdára. Az öt nagy európai autópiac közül 2005 első negyedévében csak Franciaországban volt növekedés (+3,9%), Spanyolország stagnál (-0,1%). Komoly piacszűkülést mutatnak a statisztikák Nagy-Britanniában (-7,2%) és Olaszországban (-5,7%).
Hazánkban összességében 16,6 százalékot csökkent a piac az idei harmadik hónapban 2004 márciushoz viszonyítva. 20 719 új autó helyett 17 275 kelt el márciusban Magyarországon. A 2005-ös és 2004-es első negyedév kevésbé durván, de szintén csökkenő képet mutat. A visszaesés 45 678-ról 41 909 darabra 8,3 százalékos mínuszt jelent.
Lengyelországban, a kelet-közép-európai régió legfontosabb piacán, a tavalyi 98 460 helyett az idei első 3 hónapban már csak 66 005 autóra volt kereslet, ami 33 százalékos zuhanás.
