2006-ban a Citroën visszatérhet egykori sikerei helyszínére. Arról láttak napvilágot hírek, hogy a márka a rali világbajnokságból való kiszállás után újra indul a sivatagi autóversenyen, amelyen utoljára 1996-ban nyert.
A terv alapját azok a hírek adják, hogy a prototípusok építésében elismert francia Faster céggel a Citroën számításokat végeztetett a dakari visszatéréssel járó költségekről, egy beszállítótól pedig féltengelyeket rendelt.
A felkészülés más vonalon is folyik, állítólag a Citroën emberei az atari pihenőnapon már nagy buzgalommal méréseket végeztek a gyári csapatok autóin. A Mitsubishi, a Nissan és a Volkswagen versenygépein a nyomtávot, a tengelytávot és az autók magasságát mérték meg.
A Citroën rendkívül sikeres közelmúltat tudhat maga mögött a Dakaron, a világ legnehezebb sivatagi versenyét 1991 és 1996 között négy alkalommal megnyerte a Zx-nek nevezett prototípussal. A Citroën 1991-ben, majd 1994 és 1996 között zsinórban háromszor nyert.
Jelenleg a Citroën a rali VB-n remekel, 2003-ban és 2004-ben is megnyerte a márka világbajnokságot és az elmúlt szezonban Sébastien Loeb egyéniben is a legjobbnak bizonyult. 2005 végén a PSA Peugeot Citroën döntése alapján a konszern mindkét márkája távozik a WRC-k világából.
