Jövőre még korszerűbb és erősebb motorok kerülnek az ötös sorozatba. A három új motor mindegyike alumíniumból és magnéziumból készített hengertömbbel és Valvetronic szelepvezérléssel rendelkezik.

Megszűnik az 520i, helyette 523i jelzésű lesz az alapmotor. Az 520i eddigi 2,2 literes blokkját 2,5 literesre növelték, ami plusz 7 lóerőt és plusz 20 newtonmétert jelent. Az ezentúl 523i jelzéssel futó motor 177 lóerős, maximális nyomatéka pedig 230 newtonméter. Az új változat 8,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet és maximum 235-tel tud haladni.

Az 525i hengerűrtartalma pont annyi, mint amit a számok mutatnak. Viszont mostantól 218 lóerős, maximális nyomatéka pedig 250 newtonméter, ami 26 lóerő illetve 5 newtonméter növekedést jelent a korábbi változathoz képest. A 100-as sprint 7,5 másodpercig tart, a végsebesség 245 km/óra.

Jócskán megerősödött az 530i is, amely ezentúl 258 lóerőt és 300 newtonméteres nyomatékot ad le. Itt a végsebességet már elektronika korlátozza 250-nél, a 100 km/órás sebesség eléréséhez pedig 6,5 másodperc is elegendő.

Az összkerék-hajtás az 525i-ben és az 530i-ben lesz elérhető, amit az X3-ban és az X5-ben is alkalmazott xDrive elnevezésű rendszer szolgáltat. Az xi modellek szériában 17 colos keréken, 225/50-es abroncsokon gurulnak ki a gyárból. Az összkerék-hajtás és mindhárom motor elérhető lesz kombi, valamint limuzin változatok esetén is.