Citroën C4 – Szebb, mint gondolnánk 1

Citroën C4 - Szebb, mint gondolnánk

Egy francia autógyárnak a kétévente megrendezett Párizsi Autókiállításon illik nagyot dobnia, vagy még inkább nagyon nagyot, mint a PSA Peugeot Citroën csoportnak. A Citroën most a vadonatúj C4 mellett a négy évvel ezelőtt pont itt Párizsban bemutatott C5 ráncfelvarrását is mostanra időzítette.

A lényeg persze a C4. A Xsarát leváltó újdonság az eddigi típus helyét a rali világbajnokságban is átveszi, de csak jóval a szériaautó forgalmazásának megkezdése után. A széria C4 idén novembertől hazánkban is megvásárolható lesz, míg a raliautó csak 2005 végétől váltja le a Xsara WRC-t.

A C4 a Peugeot 307-tel közös padlólemezre épül. Az első üléspróba alapján hátul alig van benne hely magas emberek fejének, amit a tetőív dinamikájának rovására írhatunk.

A C4 vonzó autónak tűnik, a műszerfalat bőrhuzat boríthatja, extraként rendelhető dupla üvegtető. A kormánynak tényleg csak a karimája forog, a kormányagy fix.

Ez egyrészt különlegesség, másrészt a légzsák tökéletesebben védi a vezetőt, hiszen baleset előtt a legritkább esetben áll egyenesen a kormány, mint a törésteszteken, hiszen az ember próbálja elkerülni az ütközést.

A C4 újdonsága az AFIL, amely a francia “alerte de franchissement involontaire de ligne” rövidítéseami magyarul a terelővonal nem szándékos átlépésére figyelmeztető rendszernek fordítható. A vezetőülés adott oldalára épített szerkezet az ülőlap jobb vagy bal oldalát rezegteti, ha a vezető indexelés nélkül vált sávot bizonyos feltételek esetén.

Új a kanyarba bevilágító kettős xenonfényszóró és a beépített illatosító, amelynek illatanyagát a műszerfali nyílásba kell helyezni.

A másik újdonság a modellfrissítés utáni C5, amely sokat szépült. Az autó a csinosodással hosszabb is lett, így csomagtartója bővült. A belső térben a 407-es Peugeot-ból átvett középkonzol és az újraformált műszeregység tűnik fel.

A C5 a látványos formai változtatásokon kívül olyan részleteiben is módosult, mint például a vastagabb anyagból készülő kalaptartó, ami javítja a zajszigetelést a csomagtartó felől. Az extralistán pedig megjelenik a kanyarkövető fényszóró, amely javítja az út megvilágítását fordulókban.

A C4-hez hasonlóan a C5-hez is elérhető a sáv elhagyására figyelmeztető AFIL-rendszerrel. A frissebb C5 forgalmazása októberben kezdőik Magyarországon.