Beültünk az új Swiftbe! 1

Beültünk az új Swiftbe!

“Az új Swift az első kompakt autónk, amelyet Európában és Európának terveztünk illetve gyártunk.” A Suzuki Párizsban átvett sajtóanyaga ezzel a mondattal kezdődik.

Az új Swift története a nyilvánosság számára 2002-ben kezdődött, amikor Párizsban látható volt a Suzuki Concept S, amelyből egy évvel később Frankfurtra megszületett nyitott tetős Concept S2. Eközben gőzerővel folyt a széria Swift fejlesztése.

A Swift formatervével jóval masszívabb benyomást kíván kelteni, mint a többi Suzuki, ezért is kapott olyan hangsúlyozott övvonalat, széles lökhárítókat és kerékjáratokat.

A hátsó légterelő nem egy utólag felcsavarozott műanyag elem, hanem az ötödik ajtóból alakították ki, az alkatrész így egy kilóval könnyebb. A csomagtartó 213 literes, ami kevés, a háttámla csak a jobban felszerelt kivitelekben hajtható le osztottan.

A háromajtós utastere négyszemélyes, ahogy azt korábban is írtuk. Az ötajtós ötszemélyesre vizsgázik. A belső tér jóval igényesebb kialakítású annál, mint amit a Suzukik eddig nyújtani tudtak, ezt jó volt látni.

A Suzuki külön kiemelte, hogy a vezetőülés 24 centis úton állítható, ami a magasságállítással jó üléshelyzet kialakítását teszi lehetővé. Nagy kár, hogy egy tengelyirányban állítható kormányt ugyanebből a célból nem sikerült beletenni az új fejlesztésű autóba.

A Swiftben ugyanolyan váltókar van, mint egy Opel Corsában, ebből is kitűnik, hogy a Suzuki is a General Motors családba tartozik. A rokonvonásokat alátámasztja a GM-Fiat Powertrain együttműködéséből származó dízelmotor.

Összesen háromféle motor lesz a kínálatban. A két benzines 1,3 és 1,5 literes, 91 és 102 lóerővel. Utóbbi változó szelepvezérléses. Mindhárom motor teljesíti az Euro 4 károsanyag-kibocsátási normát. A dízel az 1,3 literes, közös nyomócsöves erőforrás a Fiattól.

Alapáron mindhárom motor ötsebességes kézi váltót kap, felárért egy ötsebességes automatizált kézi váltó is elérhető lesz az ezerhármas benzineshez takarékos és egy dinamizmusra hangolt normál programmal. Az 1,5 literes benzineshez elérhető egy négyfokozatú, nyomatékváltós automata, amelyet a sajtóanyag szerint szintén lehet kézzel kapcsolni.

A kézi váltó nem huzalos, hanem rudazatos megoldású, a Suzuki ígérete szerint pontosan és az átdolgozás következtében rövid úton kapcsolható. Csak az nem derült ki, hogy melyik modellhez képest.

A korábbi Swift biztonsága a papírlemez karosszériával az egyik leggyakoribb kifogás volt az előddel szemben, az új ebben is egészen más lehet, reméljük, lesz róla független Euro NCAP törésteszt.

A pedálok balesetkor csökkentik a sérülésveszélyt, van övfeszítő és överő-határoló. A légzsákok közül a sajtóanyag szerint kettő lesz széria, az oldallégzsák feláras. ABS mellett elektronikus fékerő-elosztót és fékasszisztenst is kapott az újdonság.

Az új modell bevezetésének alkalmából az Ignist a Swift váltja le a rali világbajnokságban a Junior WRC-k között. A leendő versenyautó Swift Super 1600 Concept néven mutatkozott be.