Új márkakupa születik hazánkban 2005-ben. A Mazda RX-8 kupa a tervek szerint 8 vagy 12 futamból áll majd. A sorozatot a Gyorsasági Országos Bajnokság keretében kívánja megrendezni Végh Sándor és csapata.

Végh Sándor, a budapesti D&W Mazda márkakereskedés tulajdonosa, igen jelentős befektetéssel, saját erőből hozza létre a versenysorozatot. 15 autó áll majd rajthoz, amelyeket egy szezonra lehet bérelni. A bérleti díj összege 5 millió forint az évadra, amire a versenyenkénti egyéb költségek rakódnak (szállítás, étkezés, gumiabroncs, üzemanyag stb.).

A versenyautókat a 192 lóerős verzióból építik, nem a 231 lovasból. A gépek teljesítménye a katalizátor eltávolítása után, sportkipufogóval és sportlégszűrővel 200 lóerő fölé nő. Az autók súlya a széria RX-8-hoz képest 150 kilogrammal csökken.

A versenyautók becsövezését, a futómű és a fék megerősítését egységesen ugyanabban a márkaszervizben végzik. A kupás autók szárazon slick, esőben vizes versenyabronccsal mennek, várhatóan a Pirelli támogatásával. Az autók karbantartását és javítását is egy helyen végzik, amivel a későbbi manipulálásoknak kívánja elejét venni a szervező.

A kötelező matricákon kívül minden bérlő saját szponzorainak hirdetését is elhelyezheti az autón. A szezon során mindenki végig ugyanazzal az autóval megy, az autókat nem sorsolják versenyenként.

Debütáló pilóták számára fontos, hogy az RX-8 1308 köbcentis Wankel-motorja miatt belefér az 1600 köbcenti alatti kategóriába. Ez azért lényeges, mert a versenyzői engedély megszerzését követő első évben csak 1600 köbcenti alatti autóval lehet indulni a szabályok értelmében. Az RX-8-at nem sújtja semmilyen szorzó, ezért nem 2,6, hanem 1,3 literesnek minősül a motorja.