adRenaline Racing Team – Hősies küzdelem 1

Vasárnap a kemény csata hevében Herter Gusztáv belement Zengő Zoltán autójába és korlátnak lökte a Leon Cupra R versenyautót

Vasárnap hősként ünnepelték a célba befutó Zengő Zoltánt. Az adRenaline Racing Team pilótáját nem a helyezése, hanem a helytállása miatt tapsolták meg a nézők a parc fermébe begördülve.

Történt ugyanis, hogy a vasárnapi futam rajtjánál Herter Gusztáv a brutálisan erős és összkerék-hajtású Mitsubishi Lancer EVO VI-tal lerajtolt több olyan pilótát, akik nála jobb köridőket teljesítettek, tehát gyorsabbak.

A rajtnál nem a féktávok rövidsége és a kanyarsebesség számít, ezért a versenytársakénál 200 lóerővel gyengébb Leonnal Zengő Zoltánt is a lerajtoltak között volt. A kanyarokban aztán az üldözők utolérték Hertert, aki az egyenesekben újra elhúzott.

Zengsi annyival gyorsabb volt, hogy néhány kör után bebújt Herter mellé, akivel összeütköztek, majd néhány pillanattal később a már megelőzött Herter Gusztáv kiforgatta és a korlátnak lökte a SEAT Leon Cupra R-t.

A szalagkorlát “átalakította” a jobb hátsó sárvédőt, a sárhányó pereme pedig belemélyedt a gumiba. Az abroncs néhány körön át füstcsóvát húzott, majd megadta magát és széthasadt, a Leon pilótája ettől kezdve felnin autózott.

Jobbkanyarokban kisebb volt a baj, de az összes balkanyarban keresztbe akart fordulni az autó, amit Zengő Zoltán parádés ellenkormányzással fogott meg minden fordulóban. Zengő végigküzdötte a vasárnapi futam három negyedét, majd végül Herter Gusztáv előtt ért célba.

A parc fermébe bekanyarodva üdvrivalgás fogadta az adRenaline Racing Team amúgy is igen népszerű pilótáját. Nem elsősorban a 13. helyezésért, hanem akaratáért és küzdeni tudásáért, amivel a defektes, tehát eleve lelassult autóval tartotta helyezését. Zengő szombaton a nagyon erős mezőnyben a 11. helyre hozta be autóját a 10. pozícióból rajtolva.

Ezen a hétvégén érte el idei legjobb ringes köridejét Zengő Zoltán, a 2:02:458 ezredmásodperces idő remek eredmény a szériaközeli versenyautóval. Sajnos elég kevesen látogattak ki a Material Kupáért kiírt hungaroringi versenyre a szombati és a vasárnapi futamokon, ami szöges ellentétben állt a mezőny komolyságával.

Mivel a Gyorsasági OB utolsó előtti versenyhétvégéje az FIA Közép-Európai Zóna Trófea sorozatnak is része volt, számos külföldi pilóta indult. Szó szerint a mezőny erősségét jelzi, hogy a H/F-csoportban 8 Porsche állt rajthoz.

A Zóna Trófea futamain összevontan indulnak az azonos csoportba tartozó autók a hengerűrtartalomtól függetlenül. Emiatt az 1,4 liter alatti szívómotorú, H-s Suzuki Swift egyszerre volt a pályán az F-csoportba sorolt Porschékkel.

Ennyi SEAT még sosem indult egyszerre gyorsasági versenyen hazánkban. Szlovákiából többen rajthoz álltak TDI Leonokkal, Ausztriából pedig egy mostani és egy korábbi sorozatú SEAT Ibiza TDI ment a Hungaroringen.

Az aRT csapat SEAT Leon Cupra R versenygépe ezen a két versenyen is meghibásodás nélkül működött. A közvetlen versenytársakénál sokkal kisebb teljesítményű, de maximálisan megbízható versenyautóval Zengő Zoltán a negyedik helyen áll kategóriájában a gyorsasági magyar bajnokságban.

Október elseje és harmadika között lesz a Gyorsasági OB zárófutama. A Heidelberg Kupáért kiírt verseny családi hétvége lesz a Zengő Motorsport szervezésében, tehát jobbnál-jobb gyermekprogramok várják a kisgyermekkel érkezőket, az idősebbeket koncertek és tucatnyi egyéb program szórakoztatja az autóverseny mellett.