A vasárnapi program egyben a Lada és a Skoda Klub találkozója is volt, így nézőként is rengeteg márkatárs érkezett. A pipacsos domboldalon kempingszékek hada sorakozott, nem hiába, a rutinos versenyre járók előre felkészülnek a hétvégi programra.

A Speed – Proex Kupa hagyományait folytatva reggel kilenckor indult a pályabejárás, csakis lábbusszal. Első gyaloglásra is igen technikásra sikeredett a nyomvonal, később belülről is igazolódott ez a feltevés.

Lehet, hogy a délelőtti meleg is közrejátszott, de volt küzdés a volánnal, kellett tekergetni rendesen. Nagyon jól váltották egymást a tempós kanyarok, szűk visszafordítók és a padlógázas egyenesek. Soha ennyiszer nem kellett visszatenni egyesbe, mint most, ami ugyebár magában hordozza az elreccsentés veszélyét a nagyobb tempó miatt, és a kéziféket is lehetett rángatni igény szerint, de jó volt, nagyon jó!

A- és N-csoportban küzdöttek a ladások és skodások, valamint ezen a napon került megrendezésre a 2003-as bajnokok tornája is. Erre a versenyre azok kaptak meghívást, akik az előző évi összesítésben valamelyik kategória dobogós helyén végeztek.

Több bajnokság dobogósai mérhették össze tudásukat és autóikat, hiszen nemcsak a Speed – Proex Kupából, hanem a többi pesti és pest megyei bajnokságokból is érkeztek versenyzők. Személy szerint én nagyobb lelkesedést vártam, hiszen alig teltek meg az egyes kategóriák. A kemény mag így is csatázott keményen, de több külsősre számítottunk.

A pálya szélén is akadt látnivaló, több agyament gép is színesíti a hazai autóállományt. A rendőr Lada replika például abszolút közönségkedvenc lett, de lehetett találni Ladán 16-os felnin olyan peres gumit, hogy még a németek is megirigyelnék a Wörthersee-n. A hátsókerekes Skodában Favorit motor kompozíció már igazán nem nagy szám, a turbós Skoda már érdekesebb lehet, bár ezen a versenyen rakoncátlankodott a gép, folyamatosan dadogott.

A “dühöngőben” folyamatosan ment a gumimelegítés, és nem lett volna igazi Lada találkozó, ha elmaradt volna a gumiégetés és a körzőzés. De volt, aki inkább a pályán vitézkedett, mérnöki pontossággal végrehajtott erőcsúsztatással, rombolás, bójadöntés nélkül. Nem is maradt el a hálás közönség köszönete.

A legnagyobb meglepetés akkor ért, amikor egy dupla kereklámpás Zsigulin megpillantottam az egyes Golf GTI gyári Pirelli felnijeit. Ezzel a felnigarnitúrával dobta piacra a VW az utolsó egyes GTI-ket, a kis sorozat miatt igazi ritkaság, majd megszakadt a szívem, mióta kutatok ilyet a Golfomra. Persze egyből pofátlanul letámadtam a tulajt, hogy honnan szerezte, és az csak még jobban borzolta kedélyemet, mikor megtudtam, hogy nyolcezer forintért vette a négyet. Ekkora mázlit!

De vissza a versenyhez! Az első futam nagyon gyorsan lezajlott, úgy nézett ki, hogy délután még két kör is belefér az időbe. Három óra körül azonban sötét felhők érkeztek a pálya fölé és már a második kör utolsó versenyzői vizes aszfalton csúszkálhattak. A féktávokat is át kellett értelmezniük, szinte mindenki kicsúszott a pályáról a tempós egyenesek végén, köridő javításról szó sem lehetett ilyen körülmények között.

Az eső csak nem akart elállni, sőt szinte teljesen elmosta a pályát a nyári zápor, vele együtt a délutáni összes programot. Az eredményhirdetés után még lehetett gyakorolni a szakadó esőben, többen éltek is a lehetőséggel, különböző szabadprogramot bemutatva. Itt végre nem kellett a drága diffi a keresztbe csúszáshoz.

Az eredménylista és sok versenyről készült kép található a www.skodaklubhungary.ini.hu oldalon.