Pole pozíciót érő edzésidőt már tavaly is autózott Zengő Zoltán, idén azonban még előrébb lépett az adRenaline Racing Team a szezon első hegyiversenyén. Pécsett az Orfű felé vezető országút a Gyorsasági OB keretében tradicionális hegyiversenynek ad otthont. Az idei versenyfutamokat a tavalyihoz hasonlóan sikeres és látogatott prológ előzte meg.

A Pécs Plaza parkolójában kijelölt szlalompálya a nagy túraautóknak sosem kedvez, legyen szó a Seatról, a Porschékról, vagy a hármas BMW-kről. A kormányzott kerekek kis elfordulása és a kézifék hiánya miatt a legtöbb nagy túraautóval csak tolatva lehet teljesíteni a pályát, mint a Michelin Budapest Ralin a pesti rakparti prológot. Zengő Zoltán a kedvezőtlen feltételek ellenére természetesen rajthoz állt, már csak a közönség kedvéért is.

A prológ teljesítése után a Seat kamionhoz tódult a nézősereg, ahol elsőként a testfestett lányokon akadt meg az ember szeme. Zengő Zoli 40 perc alatt közel 200 posztert dedikált, 5 poszter/perces sebességgel gyorsírói kvalitásokról téve tanúbizonyságot.

Itt volt látható hazánkban először a Seat Altea, két héttel a június 11-13-i bemutató nyílt hétvége előtt. Az esemény márkakereskedő szponzora a pécsi Seat márkakereskedés, a Ricskó Kft. volt.

Másnap már a 3,5 kilométeres versenypályán kellett gyorsnak lenni. Szombaton és vasárnap is két edzés és két versenyfutam szerepelt a programban.

Az első napon Zengő új Pirelli versenygumikkal állt rajthoz. Kriss Béla, a csapat marketingese elárulta, hogy a gumi pontos típusjelzését fekete lakkfilccel besatírozták, elrejtve a másodperceket hozó abroncs nevét a szintén Pirellivel induló vetélytársak elől.

Szombaton egyik felfutás sem úgy sikerült, ahogy az adRenaline Racing Team tagjai elképzelték. Az edzéseken a H/F +2000-es kategóriában Zengő mindenkinél gyorsabb volt, 2 különböző 500 lóerős, összkerekes autót is megelőzött. A versenyen azonban nem sikerült újra hozni ezt az eredményt. Egyszer keresztbe állt a Leon és egyszer félreváltás is lassította a felfutást.

Abszolútban a 6., a H/F +2000-ben Pólya Ádám mögött a második helyre futott be az aRT pilótája. Szombaton az 1600 köbcenti feletti, ún. nagy túraautók között az abszolút első az edzéseken is abszolút időket autózó Szeleczky Tamás lett, a Ford Escort WRC-vel.

Éjszaka a csapat szerelői kicserélték az első lengéscsillapítókat és eljött a második verseny. Vasárnap az edzésen a meleg időben megolvadt a gumik futófelülete a pálya felső szakaszán, Zengő Zolinak úgy kellett behoznia a célba az autót, mintha jégen autózott volna. Később esőre állt az idő, ezért Zengő mégsem váltott slick-re, hanem maradt az esőguminál.

Hirtelenjében nem volt elég felni az új gumiknak, ezért a csapat felbakolta Zengő Zoltán saját Leon Cupra R-jét és az utcai Leon 18 colos széria felnijére kerültek fel az esőgumik.

A technikás hegyi pályán Pólya Ádám, a szombati verseny H/F +2000 kategóriagyőztese az edzésen nagyot esett, de szerencsére kisebb sérülésekkel megúszta a bukást. A BMW M3 csúnyán összetört, így a fiatal tehetség nem gyarapíthatta pontjainak számát.

Vasárnap a második edzésidőn is látszott, hogy jó napja lesz a Seat csapatnak. Zengőt csak Pólya Miklós előzte meg, az űrautónak titulált, a mezőny legkomolyabb és leggyorsabb versenygépének tartott BMW 320i-vel. Az idősebb Pólya 18 századdal volt csak gyorsabb.

A versenyen aztán Klink János és az összkerék-hajtású, 500 lóerősre taksált Ford Escort Cosworth volt Zengő legkeményebb ellenfele a H/F +2000-es kategóriában. Az első felfutásnál Zengő 2:06:60-as idővel 20 századot adott Klinknek.

A második felfutásnál Klink ért fel kicsit hamarabb, aki 60 éves kor felett is nagyon gyors. Az összetettben 19 századmásodperccel Klink János végzett az élen a H/F +2000-ben, Zengő Zoltán pedig egy hajszállal lemaradt az adRenaline Racing Team első kategóriagyőzelméről. A 251 lóerős Seat Leon Supercopa ismét hibátlanul működött, Zengőt nem hátráltatta meghibásodás.

Bő egy év alatt a Seat-os versenycsapat elmaradhatatlanul részévé vált a gyorsasági bajnokságnak. Az aszfaltcsíkhoz vezető levágást Seat zászlók jelezték a pécsi hegyoldalban, sok gyermek Seat zászlókkal ült édesapja nyakában.

A nézők között állva azt tapasztaltuk, hogy minden felfutás előtt várják a félelmetes hangú Leont. A nehezen összetéveszthető hangból már messziről tudják, mikor jön Zengő Zoli.

Zengő Zoltán Pécsett nem csak pilótaként, a Clio és az Astra Kupa szervezőjeként szerepelt sikeresen, hanem a díjkiosztón a helyi B-közép vezérszónokaként is.

Zengő Zolin nem látszott csalódottság, amiért 19 századdal Klink János és a Ford Escort Cosworth mögött végzett. Az irtózatos teljesítménybeli különbségek ellenére a Leon és pilótája eljutott a futamgyőzelem küszöbére.

Legközelebb június 25-27-én Kiskunlacházán lesz Gyorsasági OB futam. A következő versenyre Zengő a bajnokság második helyezettjeként utazik, mivel összetettben a pécsi sikerek révén feljött a második helyre. Pólya Ádámnak 50, Zengő Zoltánnak 47,5 pontja van.