Goodyear HydraGrip - Jöhet a zuhé

Mi kell az embereknek? – tették fel a kérdést a Goodyear stratégái. A gumiabroncs-gyártó óriásvállalat – konkurenseihez hasonlóan – arra az eredményre jutott, hogy a biztonság minden előtt. A nedves úton biztosított tapadás az abroncsvásárlóknak fontosabb mint a száraz úton mutatott tulajdonságok, a design, az ár, a kényelem, vagy a tartósság.

Statisztikákat a böngészve kiderül, hogy Rómában vagy Athénban is évente közel 100 napon esik az eső. A HydraGrip nevű újdonság nedves és vizes úton teljesít kiemelkedően a fejlesztők szándéka szerint. Három évi munka eredménye a Goodyear Hydragrip, amely egy luxemburgi fejlesztőközpontban született meg.

Minden új gumihoz ki kell találni egy hangzatos elnevezést, amellyel összefoglalható mindaz, amitől az abroncs igazán jól viselkedik. A Goodyearnél ez a varázsformula a “DynamicDrain-TRED”, amely a “3D-BIS” és a “V-TRED” technológia értékeit hozza közös nevezőre. A 3D-BIS az abroncs különleges blokkrendszerére utaló angol rövidítés, a V-TRED a futófelület jellegzetes, vízelvezető kialakítását jelzi.

Vezetés közben az újonnan kifejlesztett összetételű gumikeverékből, a tapadást javító szálkákból, a sziszifuszi munkával elhelyezett és tökéletesített esőcsatornák számából és a jellegzetesen goodyear-es mintázatból csak annyit érezni, hogy az autó nagyon jól tapad.

A tököli reptéren kialakított tesztpályán a vízre felúszási sebességet próbáltuk ki kanyarban, majd a fékezést nedves úton, ezt követően pedig szlalomozás volt a program. A tesztekhez Opel Signum, Opel Corsa és Honda Accord állt rendelkezésünkre.

70-80 km/órás sebességgel indított kanyarokban a HydraGrip abroncsú Signum megnyugtatóan viselkedett. Az új fejlesztésű gumi magas felúszási sebességet biztosított az összefüggő vízfelületen futó autónak. Az új abroncs nagyon jól csengő nevű konkurensekkel összehasonlítva is kiváló teljesítményt mutatott a próbák során.

Egy dízelmotoros Opel Corsán a fékezést próbáltuk ki locsolt aszfaltpályán, majd bójakerülgetés következett Honda Accord kombival. Az új gumi mindkét műfajban nagyon meggyőző volt, de a vele párhuzamosan kipróbált konkurensek is igen jól szerepeltek.

Összesen 27 változatban kapható a Goodyear HydraGrip, 14 és 16 col közötti méretben, kétféle sebességindexszel, ami 210 illetve 240 km/órás sebességig engedélyezi az abroncs használatát. Az új gumiabroncs hétköznapi autókra való, a legkeskenyebb és legkevésbé peres változat a 185/65 R14 H, a leginkább sportos a 215/45 R16 V.

Pontos vételárat nem tudunk mondani, mivel az importőr Goodyear Dunlop Tires Magyarország Kereskedelmi Kft. csak ajánlott árakat jelöl meg, amitől az értékesítő partnerek akár 20 százalékkal is eltérhetnek. Egy 185/60 R14 82 H-s abroncs ajánlott ára 24 870 forint, a 195/65 R15 91 H méretű HydraGrip gumiabroncs 34 620 forintba kerül.