Rövidpróba: Alfa GT – Mindent megér 1

Rövidpróba: Alfa GT - Mindent megér


Az a jó Olaszországban, hogy szinte mindig süt a Nap, közel van a tenger vagy egy sípálya, és sok a híres design-tervező. Az sem baj, hogy a nők bajszosak, így legalább mindenki kiélheti magát az autókban. Talán ez lehet a magyarázat arra, hogy Olaszországban készülnek a legszebb autók.

Nehéz eldönteni, hogy az Alfa GT a 147-esre vagy a 156-osra épül. A belső kiköpött 147-es, tehát joggal mondhatnánk hogy az a donor. A tengelytáv viszont történetesen 2,6 méter, ami a 156-ossal vág egybe. De mivel a 147-es is a 156-osra lerövidített padlólemezére épül, az egész ki kinek a rokona találgatás teljesen felesleges. A lényeg, hogy a GT-n azonnal látszik a családi vonás.

Kapásból megállapítható, hogy ez is egy Alfa, pedig az autót a Bertone stúdió tervezte, szemben a Walter ‘de Silva által megrajzolt és Giugiaro által átfésült 156-ossal. Egyedül a csíklámpával kibővített, valóban nagy (320 literes) csomagtartót tartalmazó hátsórész tűnik márka-idegennek.

Belül az előbb említett 147-es egyezés tapasztalható, attól eltekintve, hogy a váltókar teljesen új, hosszabb, jobban kapcsolható, és alumíniumból készül. A legkisebb Alfa rücskös-szivacsos kárpitját egy fokkal puhább és szebb borításra cserélték le.

Érdekes, hogy a 156 és 147 GTA-ban 250 lóerővel szolgáló 3,2 literes motor ebben az autóban csak 240 lóerős. Még érdekesebb, hogy a tavaly bemutatott új 1,9 literes dízelmotor az előzőekben említett autók 140 lóerejével szemben a GT-ben 150-et tud előállítani.

Csak rövid időre tudtuk magunkévá tenni a 2,0 literes GT-t, ami ahhoz azonban elég volt, hogy hosszabb időre is akarjuk. A 165 lóerős motor ugyan a forma által megkívánt lóerő-mennyiséből csak ízelítőt tud adni, de a hangja és szépen beosztott teljesítmény-leadása legalább valamilyen szinten kárpótol.

Ugyanez igaz az árra is, mivel a 7,7 millió forintos benzines indulóár és százezerrel olcsóbb dízel indulóár kedvező helyzetbe emeli az autót. Így az idénre tervezett 30 darabos eladás nem is tűnik lehetetlennek, főleg mivel az előértékesítések alatt már 9-et el is adtak.


Alfa GT árak
2.0 JTS Progression 165 LE 7.700.000
2.0 JTS Distinctive 165 LE 8.150.000
2.0 JTS Selespeed Distinctive 165 LE 8.550.000
3.2 V6 24V Distinctive 240 LE 10.200.000
1.9 JTD Multijet Progression 150 LE 7.600.000
1.9 JTD Multijet Distinctive 150 LE 8.050.000