Újdonságok a Saabnál 1

Újdonságok a Saabnál


Idén új nyáron új motorok, jövőre pedig új típusok várhatók a Saabnál. A motorkínálat bővülése az európai piacon létfontosságú dízelek között várható, a Saab 9-3 megkapja a GM-Fiat együttműködés révén a Fiat csoport 1,9 literes dízelmotorját.

Szelepszámtól függően az új dízel kétféle teljesítményfokozatban lesz kapható, 120 és 150 lóerővel. A hengerenként kétszelepes motor nyomatékmaximuma 270 Nm, a 16 szelepes négyhengeres várhatóan 295 Nm-t ad le. A típusjelzés a jelenlegi TiD helyett várhatóan CDTi vagy JDTi lesz.

Mindkét motor részecskeszűrővel is elérhető lesz, de még nem tudjuk, hogy alapáron vagy csak rendelhető extraként tisztítja-e szűrő a kipufogógázt a szilárd részecskéktől. A motorok fogyasztását hatfokozatú kézi váltó segítségével lehet alacsonyan tartani.

Egy ideje rendelhető a 9-3 Sport Sedan 1,8 literes szívómotorral. A hétmillió forint alatti induló ár miatt az importőr sikereket vár a típustól a flottaértékesítések terén. Ez az 1799 köbcentis, 122 lóerős blokk a General Motors partnerség révén került a Saabhoz, módosított formában az ausztrál Holden is használja, valamint a Daewoo a Nubirában és a Lacettiben.

2005-ben új modelleket mutat be a gyár, amivel újabb esélye nyílik megközelíteni a gazdaságos működéshez szükséges darabszámokat. Az idénre tervezett 150 000 autó ugyanis nem csak a konkurensek termelésének töredéke, de a nyereségességhez sem elég.

Jövőre tehát fontos újdonságokkal bővül a kínálat. A 9-7X egy méretes szabadidőautó lesz, amely valószínűleg a Chevrolet TrailBlazer alapjain születik meg. Az első időszakban csak Észak-Amerikában lesz kapható, a Subaru Imprezából kifejlesztett 9-2X-hez hasonlóan.

2005 őszén új 9-5 váltja fel a hetedik éve futó, jelenlegi modellt. A felső középkategóriás autó mellett a kisebb 9-3-as sorozatnál is van mire várni jövőre. A 9-3 kombi és az emelt hasmagasságú, szabadidőautó jellegű 9-3 variáns is piacra kerül a következő év második felében.

Az elmúlt fél évben a Wallis-csoport két márka importőrségét is elvesztette, a Land Rover és a Range Rover forgalmazója a Cél Motors lett, a BMW-ket pedig gyári tulajdonú importőr képviseli a jövőben. A Saabok forgalmazása viszont a Polar Mobil Kft-nél marad, amely Wallis érdekeltség.

Groska Mihály, a Polar mobil ügyvezetője nem kívánta konkrétan megjelölni szerződésük időtartamát, de egyértelművé tette, hogy hosszabb távú, több éves együttműködésben állapodtak meg a gyárral. A Polar Mobil 11 éve képviseli a Saabot itthon és több éve a kelet-közép-európai illetve a délkelet-európai térségben. Magyarországon a Saab piaci részesedése többszöröse az európai átlagnak.

A régióban, Csehországtól Bulgáriáig, 600 autó értékesítését tervezi a cég 2004-ben. Ennek legalább fele esik hazánkra, ahol a tavalyi 304-nél 10 százalékkal több Saabot kíván értékesíteni az importőr.