Kezdjük mindjárt az ablaktörlővel. A lapátok nem a motorház mögött nyugszanak, hanem az A-oszlophoz simulnak használaton kívül. Ez a megoldás egy az egyben átkerült a széria sportegyterűbe a tavaly ősszel Frankfurtban bemutatott Altea tanulmányból.
Bár a forma teljes egészében a nagy sikert arató tanulmányé, apróbb változtatások azért történtek, amíg az Altea eljutott a sorozatgyártásig. Az autó fara kevésbé gömbölyű, a tetőlégterelő laposabb szögben áll. A két autó nagyjából 90 százalékban egyezik meg.
A forma lényegileg nem módosult, követi a Salsa és a Tango tanulmányokkal kitaposott ösvényt. Különleges és lendületes a karosszéria, az ablakok alatti ív meredeken felfelé fordul a hátsó ajtók mögött, az övvonal pedig lefelé mutat az első kerékjáratoktól indítva.
A Seatnál és az egész Audi-márkacsoporton belül a designerek között Walter de’Silva a húzónév, de az olasz sztár helyett az Altea formaterve legnagyobbrészt Steve Lewis érzékét dicséri. A brit Lewis a Seat formatervezési vezetője.
A sportosság velejárója, hogy az Altea nem akar, de nem is tud helykínálatával az Opel Zafira vagy VW Touran jellegű kompakt egyterűk fölébe kerekedni. A középső ülés hátul felnőtteknek kényelmetlen, a csomagtér 409 literről legfeljebb 1320 literesre bővíthető. Ebben már benne van a dupla padlójú csomagtér 90 literje a padló alatt.
Egy alsó középkategóriás autónál viszont több tér jut egy fiatal családnak, míg az autó vezethetősége a Seat ígéretei szerint a legjobb kompakt autókéval vetekszik majd. A futómű elöl McPherson rugóstagos, hátul az új Golf független, többlengőkaros felfüggesztését látjuk viszont.
A futómű feszesre hangolt, hogy az Alteával élményekben gazdag éveket tölthessenek a tulajdonosok. A kormányzást elektromos motor segíti, az áttételezés nagyon közvetlen irányíthatóságot biztosít, állítja a gyár. A sportosságot zászlajára tűző Seat a méltán nagyra tartott futóművű Audi A3-nál is sportosabb felfüggesztést kap.
Kezdetben négytagú lesz a motorkínálat, ami 2:2 arányban oszlik meg a dízelek és a benzinesek között. Mindkét dízelmotor ismert a VW Touranból és a Golfból. Az 1,9 literes 105, a kétliteres 140 lóerős. A benzinüzemű alapmotor a 102 lovas ezerhatos. A csúcsmodell a 150 lóerős, kétliteres FSI, amely közvetlen benzinbefecskendezéses.
Később valószínűleg az Alteából is lesz Cupra változat, amelyről még nem tudni biztosat, kivéve azt, hogy a Frankfurti Autókiállításon látott Altea koncepcióautóhoz áll igen közel. A fél évvel ezelőtt kiállított Altea prototípus egy nem mindennapi Cupra modell alapját adhatná sportos karosszériaelemeivel és óriási kerekeivel.
Egy erősebb motorra azért is szükség lesz, mivel a kétliteres benzines 9,6 másodperces százra gyorsulása és 206 km/órás végsebessége elmarad attól, amit egy Seat típus csúcsmodelljétől elvárhatunk.
Alig megy gyengébben a sokkal nyomatékosabb, takarékosabb és rugalmasabb kétezres TDI. Ez a típus 9,9 másodperc alatt van százon, végsebessége 201 km/óra.
Hazánkban az év második felében, várhatóan nyáron kezdődik az Altea értékesítése az importőr Porsche Hungaria információi alapján.