Közel és távoli jövő a Toyotától 1

Közel és távoli jövő a Toyotától

A Toyota standján az új Corolla Verso előtt a hostessek érdekes ruhába öltözve egy vízmértéket lengetnek az autó ellőtt. Ezzel azt kívánják szimbolizálni, hogy a Toyota mérnökei a Corolla Versónál megtalálták a megfelelő egyensúlyt a sportos design és praktikum között.

Felmerülhet a kérdés, hogy miért szükséges egy hároméves európai múlttal rendelkező autót leváltani. A Toyota nem zavartatja magát a rövid modellciklus miatt. Az előző Corolla Versót azért kellett teljesen új modellre lecserélni, mert a konkurenseket már csak így lehet utolérni, illetve beelőzni.

Az új Corolla Verso fő attrakciója ugyanis, hogy immáron hétszemélyes az utastere, ülései pedig utas nélkül a padlóba hajtogathatók. Ezt a módszert már ismerhetjük az Opel Zafirából, de a Toyota szerint az ő autójuk utasterét még könnyebb átrendezni. Ráadásul a Corolla Vesóban az összes (5 darab) hátsó ülés a padlóba hajtható, így gond nélkül használhatjuk autónkat igény esetén költöztető Ifának is.

Ennél az autónál is a belülről kifelé haladó tervezés elve érvényesült, vagyis először az utasteret tervezték meg, aztán rajzoltak köré egy formás karosszériát. A korábbi modellből átvett jó dolog, hogy a váltókart a középkonzolra tették, így könnyen elérhető. A praktikum mellett sokat adtak a sportosságra is. A forma dinamikus, és a Corolla-család design elemeit használja.

Várhatóan április-május környékén kezdődik az új Corolla Verso árusítása hazánkban. Ára még nem ismert, de az importőr reményei szerint ez az autó lesz a Toyota negyedik húzómodellje a Yaris, Avensis és Corolla mellett.

A Toyota másik újdonságánál a praktikum egyáltalán nem volt fontos. Az MTRC (Motor Triathlon Race Car) ugyanis egy különleges versenyautó, amivel csak a Gran Turismo Play Station játékban versenyezhetünk, akár a Toyota standján.