Kisautótól fél terepjáróig a Fiat-csoportnál 1

Kisautótól fél terepjáróig a Fiat-csoportnál

Csak azért nem szóltak nagyot a Fiat-csoport újdonságai, mert a sok-sok világújdonságról már előre megjelentek a fotók, és az is csökkentette az érdeklődést, hogy a korábbi gyakorlattal ellentétben, most nem az Alfákat és Lanciákat vették körbe a legszebb hostessek.

De a Fiat most is szépen szerepel. A legkisebbtől a legnagyobb felé haladva elsőként a Fiat 500 2004-es kiadásával kerülünk szembe. Az autó az eredeti 500 formáját idézi fel, de abszolút XXI. századi csomagolásban tálalva.

A Trepiůno az új Fiat Pandára épül, a tengelytáv meg is egyezik, 2,3 méter. Az új 500-as azonban jóval, 29 centivel rövidebb a Pandánál. Ezzel meg is magyarázható, hogy miért csak 3 felnőttnek és 1 gyereknek jut az autóban hely. A motorkínálaton viszont nem spórolnak, lesz 1,1 és 1,2 literes benzinmotor, és egy 1,3-as dízel is.

Az előbb említett Panda is hoz némi változatosságot, mivel a neves elődhöz hasonlóan megjelent összkerék-hajtással is. Ez a verzió csak az erősebb (60 lóerős) benzinmotorral és a 70 lóerős dízellel választható. A 20 másodperc körüli százas gyorsulás és a 140 km/óra körüli végsebesség gyengécske, de ennél az autónál nem is ez a lényeg.

Szintén az összkerék-hajtás a lényeg a Fiat Idea 5Terre nevű tanulmányautóban. A hazánkban egyelőre nem árusított Idea off-road külsővel és elektronikusan vezérelt összkerék-hajtással fejlődött

A Fiat Multipla képezi a fél-újdonságot. Egy durva modellfrissítéssel kívánja a Fiat felkelteni a vásárlók érdeklődését a Multipla iránt. Az autó kedvező tulajdonságai megmaradtak, így hatszemélyes utasteres és tágas csomagtere megfelel a legtöbb családnak. Most már az egyedien csúnyácska külső sem lehet a siker gátja, mivel a Stilo-szerű első lámpa, és az egyszintes orr-rész kommersz köntösbe öltözteti az autót.

Az Alfa Romeo újdonsága is az összkerék-hajtáshoz kapcsolódik. Az Alfa Romeo Crosswagon egy 156 Sportwagon, emelt hasmagassággal és állandó összkerék-hajtással. Ez a változat kizárólag az 1,9 literes dízelmotorral választható, 150 lóerős teljesítménnyel.

A Lanciánál egy egyterűt láthatunk. A Lancia Musa tulajdonképpen a Fiat Idea, csak szebb ruhában, és szebb hölgyek társaságában. Ennél az autónál is fontos szempont az utastér rugalmas átrendezhetősége, de az igényesebb anyagválasztás és a kellemesebb környezet biztosítja a prémiumautós érzetet.