Legelőször 2001 nyarán lehetett hallani a Mercedes újdonságáról, a GST nevű autóról. A név a Grand Sports Tourer szavak rövidítéséből származik, amiből sejthető, hogy egy igazi öszvér-járműről van szó. A Grand utal az autó nagyságára, a Sports a dinamikus viselkedés kifejezője, a Tourer pedig a sokféle használhatóság rejtjelezése.

Már az autó puszta kialakítása sem egyszerű. Egyterűs vonás, hogy hat ülést építenek a GTS-be, de ezeket három sorba, 2-2-2 felállásban. A ragyogó kényelem titka, hogy mind a hat utas különállós ülést és különösen nagy teret kap, így a komfortos utazás hosszabb távon is garantált. Szórakoztatásukról DVD-lejátszó gondoskodik, de a második és harmadik sorban más-más film nézhető.

2002-ben már láthattunk egy GST tanulmányautót, a mostani változat már a Vision GST nevet kapta, és kicsivel többet is tud. A legfontosabb változás, hogy ez az autó már hibrid hajtáslánccal mutatkozik be. Ráadásul az elektromos motor mellett egy dízel segít be a hajtásba. A négyliteres V8-as dízel 250 lóerős (184 kW), az elektromos motorral kiegészítve összesen 234 kW gyorsítja az autót. A két motor maximális nyomatéka együttesen 860 Nm.

Épp ezért az autó sportossága sem kérdőjelezhető meg, hiszen a százas sprintidő 6,6 másodperc, a végsebesség pedig 250 km/óra, elektronikusan korlátozva. És közben az autó 20 százalékkal kevesebb gázolajat fogyaszt, mint egy hasonló dízel modell.

Az autó sportos viselkedését szolgálja az is, hogy 21 colos kerekekre ültették a nagy és nehéz kasztnit, valamint hogy a gördülés kényelmét légrugós futómű szolgálja.