Új autók kétmillió alatt

December elején már 20 olyan autótípus fedezhető fel a márkakereskedések árlistáin, melyek a lélektaninak számító 2 millió forintnál olcsóbbak valamivel. Az importőrök egymás árait figyelve sorra vezették be “X”, “S”, “Open”, “Base” és hasonló fantázia névvel jelzett modelljeiket, melyeknek közös vonásuk, hogy a négy keréken és a motoron túl gyakorlatilag extrafelszerelést nem tartalmaznak, motorjuk pedig az adott autóban megtalálható legkisebb.

Az árlista elejét figyelve a Daewoo az első, aki kétmillió alatt több autót is kínál. A Matiz mindig is olcsó volt, most pedig még olcsóbb. Egy nagyon friss akció keretében a cég reklámszövege szerint “Magyarország legolcsóbb 5 ajtós kisautója” kapható 0,8-as motorral 1 699 000 forintért. A valamivel jobban felszerelt SE 1 789 000 forintért szerezhető meg.

Ezek igazi fapados autók, légzsák és egyéb extrák nélkül. Az SE csak némi látvány extrával tud többet. Olcsó a Daewoo-nál a Kalos is. Az 1,2-es 10 ezer forinttal olcsóbb, az 1,4-es 60 ezerrel drágább, mint kétmillió forint. Ezek az autók is puritán felszereltségűek, légzsák nélkül.

Jól szerepel a Fiat is a dömping autók piacán. Mind a négy Seicento kétmillió forint alatt kapható, és mindegyik autó motorja 54 lóerős, 1,1-es. A fekete lökhárítós “S” (1 710 000 forint) egy légzsákkal érkezik, az Active-ban (1 810 000 forint) már elöl motor viszi az ablakot, és színezettek az üvegek is. A Sound-ban 1 870 000 forintért komoly CD-s hifi, mélynyomó, és ködfényszóró is van. A legvagányabb Sporting pont kétmillióba kerül, és leginkább a sportos megjelenésre helyezi a hangsúlyt.

A Matizzal azonos kategóriában versengő új Panda alapára is rendkívül kedvező, mivel az 1,1-esért Active kivitelben, egy légzsákkal, elektromos ablakemelővel és központi zárral 1 890 000 forintot kérnek. A praktikus városi kisautó kis külsejéhez képest meglepően tágas belül, és utastere sokoldalúan felhasználható. Dízelmotor egyelőre nincs hozzá, de egy sokkal jobban használható 60 lóerős 1,2-es benzinessel is rendelhető. Ez a legolcsóbb Dynamic kivitelben viszont már 2 180 000 forintba kerül. Az új Puntóból is készítettek egy nyitó modellt, a háromajtós Actualt, 1 990 000 forintért. Egy légzsák van az autóban, szervokormány viszont csak 75 ezerért rendelhető.

A Fordnál az egy szem Ka tud 10 ezer forinttal két millió alatt maradni, 60 lóerős motorjával, légzsákjával, szervokormányával, színezett üvegével. A Fiesta jóval drágább, induló ára 2 345 000 forint.

Nemrégiben tört be az olcsó autók piacára a Hyundai az új Atos-szal. Ez az autó 1 899 000 forintba kerül. A lényegi extrák között a vezető oldali légzsák és a központi zár említhető. Vonzóvá teheti még az autót az is, hogy öt év garanciával kínálják.

Ladát is lehet kapni kétmillió alatt, de ezek valóban mezítlábas autók. Két dolog változatlan a Lada háza táján: még mindig bonyolult kóddal jelölik az autót és még mindig 1500-ös motor van elöl. A modernnek nevezett kialakítású autók említésre méltó extrája a központi zár. Állítólag létezik légzsákkal és légkondival felszerelt Lada is, de a magas ár miatt ezeket hazánkba nem hozzák. Felárért egyébként a legtöbb felszerelést utólag beépítik igény esetén. Az ötajtós, 93 lóerős motorral szerelt 21120-as ára 1 890 000 forint, a négyajtós 21103-as Lada 1 970 000 forintba kerül.

A Viva fantázianév az Opelnél a fapad szinonimája. 900 forint a különbség az Opel olcsó autói között. A Suzuki Wagon R+-szal megegyező Agila 1 999 000 forint, a normális kisautó külsejű Corsa pedig háromajtós kasztnival 900 forinttal drágább. Mindkét autó 1,0 literes motorral, vezetőoldali légzsákkal, színezett üveggel és rádió-előkészítéssel vehető át.

Ami az Opelnél Viva, az a Peugeot-nál Open névre hallgat. A Peugeot 206 Open 10 ezer forint híján 2 millióba kerül. Az 1,1-es 60 lóerős autó egy légzsákot és rádió-előkészítést kap.

Érdekes mód a Renault a Clióból nem készít lecsupaszított modellt, és a Thalia is épphogy, de túlnyúlik a kijelölt határon. A Thalia Prima ára 2 099 000 forint. Ettől azonban még kedvező az ajánlat, mivel két légzsák, színezett üveg és rádió-előkészítés jár az 510 literes csomagtartó mellé. A Twingo Authentique más vonalon brillírozik. Az aranyos városi kisautó 1 990 000 forintért ugyanilyen felszereltséggel kapható.

2 099 000 forint a Fabia Eco ára, a forintgyengülés előtt ez a modell volt az egyik lecsupaszított autó kétmillió alatt. Az Eco kormánya nem állítható, de van benne vezető oldali légzsák. Rádió helyett csak hangszórókat kapunk, és a többi extráért is felárat kell fizetni.

Mivel sikermodelljét, a Swiftet, kifutatta a Suzuki, egy időre semmit sem tudott felmutatni a nagyon olcsó autók között a japán márka. A helyébe lépő Ignis ugyanis 2,4 milliótól indul. Most itt a Swift-pótló Alto, mely Indiából jön, 1 875 000 forintos árával kicsit kárpótol maradi technikájáért. A vezető és utas oldali légzsák is ritkaság ennyi pénzért. A Wagon R+ is hagyományosan olcsó, 1000 forinttal marad a kétmilliós határ alatt. Ezért 53 lóerős, 1,0 literes motorral, két légzsákkal és rádióval vehetünk Wagon R+-t.

A Volkswagen sem szeretne lemaradni, ezért a Polóból készített belépőmodellt. Az olcsó konkurensekkel szemben a 2,2 millióért kínált Polo First nehezen tud labdába rúgni.

Többnyire az importőrök csak kedvcsinálónak szánják a belépőmodelleket, a legtöbb helyen alig tartanak belőlük raktáron. Kétmillió forint alatt is lehetséges megízlelni a jellegzetes újautó-szagot, de cserébe a luxus minimális fokát is elfelejthetjük.