1996-óta minden évben több autó eladásáról számol be a Porsche Hungaria, mint az előző évben. Eppel János ügyvezető igazgató a sorban következő hetedik rekordév mellett kiemelte a budaörsi Parts Center logisztikai központot, amely idén tavasszal olajozottan tudott bekapcsolódni a legnagyobb forgalmú magyarországi importőr vérkeringésébe.

Idén novemberben a PoHu eddigi legjobb értékesítési eredményét érte el, 3791 autó eladásával. Az 1990-ben alakult vezérképviselethez tartozó márkakereskedők 250 000 autó adtak el 13 év alatt.

Dömpingárak nélkül is jól tudott szerepelni a Seat. A spanyol márka eladásai megközelítették a hétezret, ami 10 százalék feletti erősödés tavalyhoz képest. Az erős motorú alsó középkategóriás autók között a turbós Seat Leonok a legkeresettebbek.

Januárban megjött az új Cordoba, amely a hagyományokhoz hűen a legnépszerűbb modell maradt. Jövőre az Altea bemutatása miatt egészen biztosan a Seatra irányul a figyelem, a bemutató várható időpontja valamikor nyár végén lesz a tervek szerint.

Idén a Seatnál is fontos feladat volt a márkakereskedői hálózat felkészítése az Európai Uniós csatlakozásra. A Seat szalonok legtöbbje már átvette az új márkaarculatot. A magyar kereskedőhálózat, ami nem csak a Seatra igaz, színvonalban semmiben nem marad el a nyugat-európaiétól, sőt.

Orbán Szabolcs márkaigazgató az adRenaline Racing Team sikereiről is szólt a Seat idei évét értékelve. A nagy egyterűk között újra az Alhambra lehet a legnépszerűbb hazánkban.

Risztov Éva és Cseh László átvette a legsikeresebben szereplő válogatott úszóknak felajánlott Seat Leon adRenaline-t. A rövid pályás EB-ről nemrég hazatért úszónő egy élénksárga, míg Cseh László egy piros Leont vehetett át korlátlan használatra.

15 600 eladott autóval a Skodák voltak a legkelendőbbek a Porsche Hungaria által forgalmazott autók között. A Fabia Combi a legnagyobb darabszámban értékesített kombi Magyarországon, de az összes Fabiára nagyon nagy kereslet mutatkozik. A jövőt megemlítve Méhn Imre márkaigazgató 20 000 Skoda eladására is jó esélyt lát. 2004-ben az Octavia modellváltása lesz fontos esemény a cseh márka életében.

Remekelt a Porsche, amely 15 sportautó mellett 45 Cayenne-t is értékesített hazánkban. A Cayenne volumenmodellje, a V6-os változat csak a jövő év elején bővíti a kínálatot, ezért jövőre további erősödés várható. Aradi Géza márkaigazgató hozzátette, hogy a Porsche célja jövőre a nem budapesti ügyfelek számának emelése a jelenlegi 20-30 százalékról.

Mátrabérci Sándor személyében új márkaigazgató értékelte az Audi idei évét. Sikerült újra 1200 közelébe jutni az értékesítésekkel, az Audinak esélye van a legnépszerűbb prémiummárka cím visszahódítására a személyautók között.

Az Audi A8-ból 45 kelt el, ami nagyon jó eredmény. Visszaesett az A6, amelynek utóda májusban jelenik meg. A volumenmodell az új A3 sikere ellenére az A4 maradt.

A Volkswagen személyautókból 15 300 kelt el, mondta Ferro Imre márkaigazgató. A Polóból eladott 7600 autó kiemelkedően jó eredmény, 40 százalékos növekedést jelez a tavalyihoz képest. A Passatnál már közel a modellváltás, de a limuzin és a Variant idén is a középkategória élén tudott maradni.

Jól indult a Touran hazai karrierje, amelyből fél év alatt 650-700 kelt el. A nem hivatalos csatornákon beérkező autók versenye ellenére, nagyon kelendő volt a Touareg. A szabadidőautóknál jobb terepjáró-képességű, az alvázas dzsipeknél komfortosabb és biztonságosabb autóból nagyjából 200 talált gazdára 2003-ban, amelyek kiszállítása részben áthúzódik a következő évre.

Jövőre a Volkswagen az ideinél sokkal könnyebb évre számíthat, mert januárban jön az új Golf. Nyáron végre hazánkban is megjelenik, jókora csúszás után a lépcsőshátú Polo, amelynek nagyon jók az esélyei itthon. A következő Passat debütálása inkább a 2005-ös eladásokban lesz érzékelhető.

2004 elejére várható a VW Caddy és a személyszállító Caddy kombi bemutatása hazánkban. A részben a VW Touranra, tehát az ötödik generációs Golfra épülő kisáruszállító a Volkswagen Haszonjárművek legfontosabb újdonsága lesz jövőre, mondta Kovács András márkaigazgató.