A Zemplén Ralival befejeződött az I. osztályú magyar ralibajnokság, ennek ellenére december hetedikén a Veszprém melletti pályákon rengeteg versenyző várta a rajtot. Annyian szerettek volna nevezni, hogy a szervezőknek 160-ban kellett limitálni az indulók létszámát.

Ám ezt nem tudták tartani, mert olyan pilóták is jelentkeztek, akik nem fértek be a 160-ba, de az indulásuknak mindenki örül. Ilyen volt Varga “Cigány” Zoltán is, aki így kipróbálhatta az M3-as BMW-t murván is.

A verseny kiírása engedékenyebb volt, mint a hagyományos raliversenyeké, így egyszerűbb versenyautók és más szakágak autói is rajthoz állhattak. Nagyon sok Mitsubishi Lancer indult, de nézők leginkább a Ladákra voltak kíváncsiak, volt is belőlük szép számmal.

Két gyorsaságit jelöltek ki a szervezők, az egyik 5,5, a másik 22 kilométer hosszú pálya volt. Mindkettőn kétszer ment végig a több mint 170 indulóból álló mezőny. A két “kör” között lehetőség volt szervizelésre is. A rendezők tudatosan úgy alakították ki a szervízparkot, hogy a szerelőknek is lehetőségük legyen élesben látni az általuk javított versenyautót.

Annak ellenére, hogy rendkívül hideg idő és metsző szél fogadta a nézőket, nagyon sokan voltak kíváncsiak a versenyre. Több pilóta is megjegyezte, hogy olyan az egész, mint amit a VB-futamokon lehet látni, végig emberfal között halad a pálya.

Sokan csak a buli kedvérét indultak, voltak, akik az autó nagyfelújítása előtt még autózni akartak egy jót. Többen is új navigátorral illetve más autóval, vagy más poszton indultak el. Szabó Gergő például nem megszokott navigátorával, hanem egyik szponzorának képviselőjével állt rajthoz.

Ez azonban nem vetette annyira vissza, hogy ne ment volna gyorsan illetve látványosan. Végül papírforma szerint megnyerte a versenyt. Ifj. Angyalfi Károly, aki amúgy egy Subaru Impreza WRC volánja mögött szokott ülni, ezúttal a navigátora mellé ült be, aki egy Skoda Feliciával versenyzett.

Szilágyi János nem volt túl szerencsés ebben az évben, ám ezen a futamon jól ment neki. Ezért is jött el a pilóta, hogy egy kis önbizalmat szerezzen és végre élvezze a versenyzést. Végül az abszolút második helyen ért célba.

Turán Frigyes korábban is indult már a magyar ralibajnokságban, akkor egy Toyota Celicával. Idén azonban nem tudott rajthoz állni, így visszatért a gyorsasági szakágba, ahol ismét begyűjtött egy bajnoki trófeát. Ezt a versenyt egy kis próbának szánta a versenyző, hiszen nem titkolt szándéka, hogy jövőre elindulhasson a ralibajnokságban.

Ezúttal Csökő Zoltán navigált neki, akit jól ismerhetnek a ralirajongók, hiszen ő régóta él a rali világában, de ő sem tegnap ült utoljára a navigátori ülésben. Ennek ellenére, elmondásuk alapján igen hamar megtalálták a közös hangot, és alig várták a rajtot.

Csakúgy, mint a gyorsaságiban, ezen a raliversenyen is egy EVO VI-os Mitsubishivel állt rajthoz Turán. Bár az abszolút harmadik helyet szerezték meg, nem voltak teljesen elégedettek, mert műszaki gondjaik voltak. A verseny elején tönkrement a kuplungjuk, így önindítóval kellett rajtolniuk, azután a fék sem üzemelt rendesen.

Varga Zoltánnak ez volt az első igazi murvás versenye. Már indult ugyan olyan versenyen, ahol szerepelt a programban murvás szakasz is, de addig már nem jutott el, mivel kiesett. Ezúttal azonban végigért, és elégedett volt az autóval. Azt mondta, hogy még sokat lehet vele murván gyorsulni, jövőre összeáll az autó murvára is.

Balázs Öcsi mellett sem a megszokott versenyzőtárs ült, hanem egy civil, aki egy nyereményjátékon jutott a lehetőséghez, hogy beülhessen az igencsak gyorsan hajtó ladás pilóta mellé. Öcsi ezúttal nem törekedett a maximális tempóra, inkább arra figyelt, hogy ahol lehet, keresztbe menjen a 2107-es. Szajky István is ezúttal inkább a Ladát választotta és nem a Mitsubishit.

Hideg Krisztián is ott volt a mezőnyben. Az 1998-as N-csoportos bajnok egy balesetben szerzett sérülései miatt nem ülhetett autóba. Rokkantsága miatt nem is kapott idehaza versenyzői licencet, így szerb versenyengedéllyel indult el. Nem sokat lassult a pilóta a kihagyott időszak alatt, ezt bizonyítja, hogy az abszolút negyedik helyen ért célba, legjobb N-csoportosként.

A versenyen nem saját versenyautójával, hanem Pandur Zsolt EVO VI-osával állt rajthoz, úgy, hogy nem vett részt a szombati pályabejáráson, így igazi itinere nem is volt. A pilóta elmondta, hogy csak azt sajnálja, hogy mindkét hosszú körben utolértek valakit és a felrepülő kövek sok kárt tettek a versenyautóban.

Aschenbrenner György is rajthoz állt, ám nem az A8-as bajnokságot megszerző Mitsubishivel, hanem az edzőautójával, egy Golffal. A II. szériás autóban egy 1,9 literes turbódízel motor dolgozik. A versenyző szerint az autó abszolút megbízható, és ami fontos, az értéke nagyjából az ötöde a versenyautó váltójának.

Ott volt a mezőnyben a Botka család mindkét versenyzője, Dávid és Krisztián is. Mindketten nagyon készültek, ám a technika és a hibák közbeszóltak. Dávid a tavaly autokrossz bajnokságot szerző Protonnal indult. A műanyag karosszéria alatt Mitsubishi technológia rejtőzik, így a 450 lőerős és igen könnyű autó akár a győzelemre is edélyes lett volna. Ám a turbócső lecsúszása miatt csak lépésben tudott autózni az egyik szakaszon, ami igen sok hátrányt jelentett.

A versenyző elmondta, az autó olyan erős, hogy még negyedikben is csak finom gázokkal szabad kezelni, mert leeshet az útról az autó. Krisztián azzal a Mitsubishivel indult, amivel szokott. Abszolút tizedeik helyéért saját magát okolta, elmondása szerint többször is hibázott.

7. Persped Minor-Mikulás kupa, Veszprém

1. Szabó Gergő-Benics Kálmán (Skoda Octavia WRC) 36:11.5
2. Szilágyi-Nyírfás (Mitsubishi Lancer Evo VI) +1:04.8
3. Turán-Csökő (Mitsubishi Lancer Evo VI) +1:10.5 p h.
4. Hideg-Pandur (Mitsubishi Lancer Evo VI) +1:40.0 p h.
5. Botka D.-Mihalik (Mitsubishi Lancer Evo VI) +2:33.0 p h.