Idén szépen forrt a levegő az Alfa háza táján. Először is megújult a 156-os. Eddig sem nézett ki rosszul az autó, de hogy elejét vegyék az érdeklődés lanyhulásának, hirtelen ötlettől vezérelve alig másfél évvel az első modellfrissítés után ismét megigazították az autó elejét. A szebb lámpák és hűtőmaszk hatására ismét fellelkesülhetett az Alfa-tábor.

Aztán jött a Spider és a GTV, ezek is megkapták az első arcpakolást. Itt is a lámpa és a hűtőrács került a szabászok keze közé, no meg a motorpaletta. A 156 GTA és a 147 GTA roppant jól sikerült, amúgy 250 lóerős motorja ugrott be a motortérbe, igaz 240 lóerőre gyengítve.

Most már az Alfa Romeo 166-ost sem kell rejtegetni az Alfa szalonok valamelyik hátsó szegletében. Eddig keskeny lámpájával és nem eléggé markáns Alfa-pajzsával a 166-os túlságosan visszahúzódónak tűnt a többi Alfa mellett. Ennek most már vége. A 166-os kimondottan jól néz ki.

A finom eleganciával és laza sportossággal készített műremek szintén új motorparkot kapott. Ebbe az autóba is 240 lóerős teljesítménnyel szerelik a 3,2 literes motort, és új a 175 lóerős 2,4-es dízelmotor is. Ez a dízel a legújabb generációs Fiat Multijet dízelcsaládjához tartozik. A klán része a Punto és Lancia Ypsilon 1,3-as dízelmotorja is. Ezek a dízelmotorok abban hasonlítanak, hogy a gázolaj befecskendezése több ütemben történik, így az égés finomabb, a motor pedig csendesebb, erősebb és kevesebbet is fogyaszt.

Jó hír, hogy az új 166-os Alfa reálértékben nem igen drágul. Ez azt jelenti, hogy figyelembe véve a felszereltséget, a korábbi modellhez képest az új autó nem drágább. A Progression az alapváltozat, ami 2,0 literes 150 lóerős benzinmotorral 9 150 000 forintba kerül. Ez az autó többek között ABS-t, sok elektromos extrát, klímát, első, oldalsó, és függönylégzsákot kap alapból. Ugyanez a kínálat a 2,4 literes dízellel 10 900 000 forintba kerül.