Idén a Frankfurti Autókiállításon már bemutatta a Ferrari az 575 GTC-t, a Maranellóból készített versenyváltozatot. Azt az autót egy hatliteres 600 lóerős 12 hengeres motor gyorsította, amely megfelelő áttétellel 335 km/órás végsebességre volt képes, a hatalmas szárnyak ellenére is.

Nemrég azonban a Bolognai Autókiállításon leleplezték a kistestvért is, a 360 GTC-t. Ebben az autóban az utcai változathoz hasonlóan egy V8-as motor kapott helyet. Ez az erőforrás alapjaiban megegyezik az utcai autóval, hiszen az N csoportban áll rajthoz az autó.

Teljesítménye azonban nagyobb, mint széria társainak – 445 lóerő 8750-es fordulatszám mellett. Ellentétben V8-as kialakításával igen pörgősre hangolták a motort, ezt jelzi az is, hogy a maximális 410 newtonméteres forgatónyomaték csak 6500-nál jelentkezik. A motorban új dugattyúk, kovácsolt hajtókarok és természetesen egy 30,8 milliméteres szűkítő is helyet kapott. Hat sebességes sebességváltón és önzáró differenciálművön keresztül jut a nyomaték a hátsó kerekekhez.

18 colos alumínium felnikkel szerelik a 360 GTC-t, amelyeken elöl 365/645/R18, hátul 305/680/R19-as gumik feszülnek. A lassulásról elöl hat, hátul négydugattyús féknyergek illetve 380×32 és 332×32 milliméteres Brembo féktárcsák gondoskodnak.

A különböző pályákhoz, különböző első lökhárítóval, hátsó szárnnyal és diffuzorral lehet felszerelni az autót.

A lökhárítók, az ajtók, és a hátsó szárny is kompozit anyagból készült. A tetőt és a hátsó sárvédőket alumíniumból készítették el, az oldalsó ablakokat és hátsó szélvédőt pedig Lexánból. Így nem meglepő, hogy az autó súlya mindössze 1100 kilogramm.

Az autó belseje szinte teljesen csupasz, bukócső, versenyülés és digitális műszerfal került a 360-asba.

Összehasonlításképpen a széria autó 1290 kilogramm, amihez 400 lóerő társult. Így az utcai 360 Modena 4,5 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t. Egyelőre a versenyváltozat menetdinamikai adatait nem hozták nyilvánosságra, de slick gumival az erősebb és könnyebb autó minden bizonnyal jóval gyorsabb lesz az utcai változatnál.