Uniós csatlakozásunk jelentősen megnehezíti majd a márkakereskedések helyzetét – ezért a szervezet ezen problémákra folyamatosan keresi a leghatásosabb megoldásokat. 2004 május 1-től lép hatályba az ún. csoportmentességi rendelet (GVO – Gruppenfreistellungsverordnung), amely az új személy- és haszongépjármű-kereskedők, alkatrészkereskedők, valamint a javítóműhelyek szerződéseire vonatkozik.

A rendelet lehetővé teszi az autóértékesítés és a szervizszolgáltatás, valamint az alkatrészértékesítés különválását. A szerződéssel rendelkező kereskedők az EU tagországok vásárlóinak is értékesíthetnek, valamint jogaikat átruházhatják márkatársaikra.

Magyarországon a márkakereskedők az egyik legjelentősebb adófizetők közé tartoznak, évi 1500 milliárd forintos forgalmukkal és a 30-35 ezer fős munkaerővel. 800 márkakereskedő1100 szalonban foglalkozik újautó értékesítéssel.

A szakma által kezdeményezett beruházások jelentős gazdaságélénkítő hatással bírnak. A hazai kereskedések nagy részének színvonala meghaladja az EU-ban jellemző színvonalat, amit általában 100 – 300 milliós hitelek felvételével értek el a kereskedők.

Európai Uniós csatlakozásunk rendkívül nehéz helyzetbe hozza majd a kisebb kereskedéseket. Előreláthatólag a tulajdonosok száma a felére fog csökkeni, az összeolvadások után. Mindezek ellenére az ország fejlődésével pozitív jövő várható, mivel az EU átlag 548-hoz képest, Magyarországon 245 gépkocsi jut mindössze 1000 lakosra.

A közgyűlésen jelen volt Heinz Havelka, az Osztrák Gépjármű-kereskedői Szövetség elnöke is, aki beszámolt saját tapasztalatairól, ami rendkívüli hasonlóságot mutat a hazai helyzettel. Felhívta a figyelmet a GVO-rendelet fontosságára, ami a kereskedők szerződéseinek jelentős, pozitív változását vonja maga után. A rendelet a GÉMOSZ lobbizásának eredményeként hazánkban májustól lép életbe.

A GÉMOSZ 2002. május 8-án alakult 93 alapító taggal, ma pedig már, folyamatos erősödés mellett több mint 300 tagot tudhat maga mögött. A szövetség célja a magyar gépjármű márkakereskedők összefogása, érdekképviselete Magyarországon és külföldön egyaránt.

A szövetség az Unióban is tovább kívánja folyatatni tevékenységét. Ennek alátámasztására az EU tagjelölt országok szövetségei közül elsőként csatlakozott a CECRA-hoz, az EU autós érdekvédelmi szövetségéhez. A GÉMOSZ tárgyalásokat folytat társadalmi szervezetekkel, minisztériumokkal, hivatalokkal, autógyárakkal, importőrökkel és a kormánnyal egyaránt.