Két évnél alig hosszabb piaci jelenlét után felfrissül a Fiat Stilo. A Fiat Bravo/Brava páros kettősségét követve a kétféle Stilo is más-más réteget célzott meg. A vagányabb megjelenésű, karakánabb kiállású háromajtós Stilo a fiatalosabb, sportosabb vevőket veszi célba, míg az ötajtós sokkal inkább való családi autónak. A tavaly bemutatott Multi Wagon szintén a családiasabb irányt követi.

A modellfrissítés keretében most az ötajtós formáját variálják erőteljesebben. A jól sikerült 3 ajtós mellett ugyanis az 5 ajtós túl jellegtelen. Épp ezért változtattak a hátsó lökhárítókon és a lámpákon. Javítja az autó formáját az aprócska szárny és stílusbeli változás a csomagtérfedél közepére biggyesztett kör embléma. Ez egyébként a kombin és a háromajtós Stilón is változik, korábban négy rombuszba illesztett FIAT felirat volt az autókon.

Finom módosításokkal igyekeztek komfortosabb rugózásúvá és sportosabb viselkedésűvé tenni a Stilo-triót.

Két új motor is megjelenik a Stilo-kínálatban. A 80 lóerős 1,2 literes benzinmotort nyugdíjazza a 95 lóerős 1,4-es. Ez a motor már a Puntóban is megjelent, és a méltán népszerű Fire-család tagja. A háromajtós Stilo 180-at megy ezzel a motorral, miközben átlagfogyasztása 6,5 liter/100 km.

Az Alfa 156-osban már bemutatott 1,9-es M-JTD motor is beköltözik a Stilo-klánba. A 140 lóerős, 305 Nm-es maximális nyomatékot termelő dízelmotorral sportosan, de takarékosan lehet közlekedni. Ez a motor ugyanis 203 km/órás tempóra tudja gyorsítani a háromajtós Stilót, míg vegyes fogyasztása csak 5,4 liter/100 km.

Az új dízel nem váltja le a többit, a 80 és 115 lóerős motorok tehát maradnak. A benzinesek terén az 1,2-es kivételével marad minden a régiben, így a 103 lóerős 1,6-os, a 133 lóerős 1,8-as, a 170 lóerős 2,4-es továbbra is a kínálat része.

Az új Stilo szerte Európában januártól lesz elérhető, így hazánkban is ekkortól érdemes keresni az autót.