A Peugeot 406 utódaként megjelenő 407-es formáját már sejteni lehetett. A Frankfurti Autószalonon szeptemberben kiállított tanulmányautó büszkén hirdette az új autó formáját, ezért is kapta a “beszédes” 407 Élixir nevet. A 407-es végleges formája nagyon érdekesre sikerült, a Peugeot a korábbinál több szabadságot engedett designer-einek.

Leginkább az autó orrán érezhető ez a szabadság. Az orr-rész a hatalmas levegőbelépővel inkább sportos és feltűnő lett, miközben az egész autó nyújtott formájával továbbra is az elegáns limuzinok között tartható számon. A 407 SW nevű kombi megjelenése röviddel a limuzin után várható.

4676 milliméter az autó teljes hossza, a tengelytáv pedig 2725 milliméterre nyúlt. Mindkét méretben nagyobb lett az autó, ami arra enged következtetni, hogy belül is tágasabb a tér.

A sportos érzetet szolgáló új háromküllős volán mögött a Peugeot 307-eshez hasonló műszerekre ismerhetünk rá. A középkonzol kialakításával is újítani kívánt a Peugeot. Egy hatalmas kijelző uralja a falat, alatta pedig logikus sorrendben sorakoztatták fel a kapcsolókat.

Négyféle motorral indul az autó gyártása, három benzines, egy pedig dízel. A benzinmotorok hengerűrtartalma 2.0, 2,2 illetve 3 liter. A dízel egy kétliteres, 16 szelepes HDi részecskeszűrővel.

A 136, 158 és 211 lóerős benzinesek mindegyike ismert a régi modellből, teljesítményük és nyomatékuk alapján csak a háromezres tartalmaz fejlesztést. Utóbbi teljesítménye 211 lóerőre nőtt a korábbi 207-ről, a maximális nyomaték 290 Nm 285 helyett. Ez az előrelépés a folyamatosan változó szívóoldali szelepvezérlésnek köszönhető.

A dízelmotor új, a PSA és a Ford közös fejlesztésében elkészült hengerenként négyszelepes HDi 136 lóerős. A turbófeltöltő változó lapátgeometriájú. A részecskeszűrőhöz szükséges adalékot 120 000 kilométerenként kell újratölteni. Kézi váltóval a 407 HDi végsebessége 208 km/óra, átlagfogyasztása 5,9 liter.

A 2,2 és a háromliteres benzineshez hasonlóan a dízel is hatfokozatú kézi váltót kap gyárilag. A rendelhető automata csupán négy fokozatú. A 407 limuzinok üres súlya 1415 és 1585 kilogramm közötti.

Elöl-hátul megváltozott konstrukciójú kerékfelfüggesztések szolgálják a kényelmet és a jó úttartást. Elöl a McPherson gólyaláb és az alsó keresztlengőkar helyett a 407-ben kettős háromszöglengőkarokat találunk.

Hátul továbbra is térbeli lengőkaros a futóműkialakítás, de a rugó és a lengéscsillapító egybeépített. A futóműalkatrészek és a segédkeretek jelentős részben könnyűfémből vannak.