1995-ös bemutatkozása óta több mint 500 ezer készült a Mercedes méltán népszerű haszonjárművéből, Vitóból. Az új autó mégis radikális változáson megy keresztül, hiszen az alig módosított külső alatt az eddigi elsőkerék-hajtás helyett hátsókerék-hajtás található. Az új Vito viszont követi elődje sokszínűségét: zárt áruszállítóként, vegyes üzemben hatszemélyesként, valamit személyszállítóként is kapható az autó. Felépítését tekintve három hosszúságból, kétféle tengelytávból és kétféle magasságból válogathatunk.

Az áruszállító változatban 1,14 tonna súlyhatárig 6,49 köbméter áll rendelkezésre, míg a személyváltozatban 9 felnőtt utazhat kényelmesen. Nem csak kívülről, de belülről is jelentősen átalakult a Vito – személyautós irányba mozdult el a belső kialakítás.

A “Job” kivitel kivételével minden modellben szériaként jár a blokkolásgátló, a kipörgésgátló, az elektronikus fékerőszabályzó, a vészfék asszisztens, valamint a menetstabilizáló is. Minden ülésnél hárompontos biztonsági övet, a vezetőnél pedig légzsákot is találunk. Extraként a hátsó üléseket beépített oldallégzsákokkal is megvásárolhatjuk.

A hátsó kerekre jutó erőt ötféle motor szolgálhatja, szériában mindegyig egy hatfokozatú kéziváltóval összekapcsolva. Három darab négyhengeres CDI turbódízel áll rendelkezésre, két V6-os benzines mellett. A leggyengébb dízel 88 lóerős és 220 newtonméteres nyomatékkal rendelkezik. Utána a 109 lóerős, majd a 150 lóerős dízel következik, 270 valamint 330 newtonméteres nyomatékkal párosítva.

A hathengeres benzinmotorok 190 és 218 lóerős teljesítménnyel bírnak 270 és 305 newtonméteres nyomaték társaságában.

A legolcsóbb teherszállító változat a “Job” 88 lóerős dízelmotorral 3 840 000 ft + áfáért vásárolható meg. Ugyanez az Uni – azaz az ötszemélyes – változatban bruttó 6 219 000 forintot kóstál. A legolcsóbb személyszállító kicsivel 7 millió, a legdrágább pedig kicsivel 10 millió forint feletti áron vásárolható meg.

A bemutatón átadták az első új Vitót is, amelyet az “Együtt a daganatos gyermekekért alapítvány” vehetett át.